Friday 15 February 2013

Bila Baby Ada Masalah

Assalamualaikum.... 

Lama tak update blog..rasa kekok pulak.....hai u olls semua mesti tertunggu-tunggu aku update blogkan..kan..kan..(perasan sendiri je)

Masih lagi nak habaq kat semua pasal si bam-bam i..sapa lagi kalau bukan Amsyar...dah tebam dia la nie geram je rasa nak gigit je pipi dia..ok stop toksah nak merepk sangat ..

Anak-anak aku masa baby semua ada jaundis tapi kejap jela..tapi baby Amsyar paling lama hampir sebulan kena jaundis..kesian dia..asyik kena amik darah..aku pun dalam pantang asyik keluar masuk pergi hospital..Semua petua yang orang bagi suruh buat habis aku ikhtiarkan..tapi tetap kuning jugak..

Yang paling aku tak tahan ialah baby amsyar kena tahan wad duduk bawah lampu..kesian sungguh aku sampai nangis tengok dia..ialah masuk wad tengahari tu guna satu lampu dan tengah malam pakai dua lampu..habis kulit dia mengelupas..lagi satu dia asyik nangis kesejukan..kesian betul mengigil-gigil Amsyar..

bawah lampu

habis kulit mengelupas.

Lagi satu yang aku pelik pasal ambil darah dia..ada satu hospital nie ambil darah kat tangan pakai jarum...sure baby nangis sakit kan..dah jari tangan halus baru 7 harikan..yang lagi satu hospital nie ambil darah pakai macam orang nak ambil darah kencing manis..kat tapak kaki..sure kurang sakitkan..sebab aku pernah rasa..

Lepas keluar wad masih ulang- alik ke Hospital pantau darah takut kuning dia turun naik..Hari ke 15 doktor nak tahan lagi..suruh duduk wad..tapi aku berkeras dengan doktor aku tak nak masuk..tak sampai hati nak tengok lagi..Jenuh jugak Doktor tu pujuk aku suruh masuk wad..agaknya aku berdegil jugak ..akhirnya doktor mengalah dan suruh datang esoknya..Esok datang just ambil darah dan air kencing jer..tak perlu duduk bawah lampu kata doktor yang lain pulak..pelik pulak semalam yang doktor tu kata kena duduk bawah lampu..confius aku..

Keputusan darah semua tiada masalah ..dah lega kejap..tapi kencing pulak ada masalah..Ai kencing kotor pulak..dua kali ambil air kencing still kencing kotor jugak..pertama kali ambil melalui saluran kencing..second tu dia cucuk kat ari-ari..kesian Amsyar menjerit dia..Lepas makan ubat antibiotik seminggu kena jumpa doktor nak tahu keputusan lagi jumpa doktor..nak kena buat ujian ultrasound ..Akhirnya dan Alhamdullilah semuanya ok...Dan paling yang aku bersyukur sangat doktor sahkan Baby Amsyar sihat and normal tanpa ada masalah kesihatan..Alhamdullilah...syukur padaNYA..


Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates