Friday 20 March 2015

Pekan Baru Indonesia..part 1

Assalammualaikum..

sebelum cuti sekolah bermula anak-anak dah pun cuti dulu..hahaha..tapi dah minta izin kat sekolah dulu..
kali nie hajat Nuqman nak naik kapal terbang tercapai jugak..alhamdullilah..

kitaorang punya flight 10 pagi so dua jam awal dah ada kat KLIA 2...sementara nak masuk perut kapal terbang moh kita bergambar buat kenangan mana tau la apa-apa terjadikan..hahaha..sebenarnya penakut naik kapal terbang..aku gayat tempat tinggi..kali nie pergi 18 orang semua..boleh tau macamana havocnya


pemandangan awal pagi dari KLIA 2
Amsyar teruja tengok aeroplane..



bersama Nuqman

bersama kakak tisya

tengah seisi makan keropok

sebahagian yang pergi

bersama En hubby
Add caption
kakak duduk bersama nuqman

Nasib budak dua orang nie ok jer dan tak ada masalah cuma Amsyar jer masa mula- naik dia x nak duduk diam..nak bangun tak nak pakai setabelt..sekali lalu pramugari cantik suruh dia pakai terus dia diam..hahaha..terpegun tengok pramugari..pastu dia asyik cakp sakit perut..hahaha aku dah gelabah takut dia muntah jer..kesian dia nasib ok dalam flight..dia pun tidur kejap..lega aku..


tapi lepas turun flight ontheway nak kedai makan habis dia keluarkan segala macam..bukan sekali tapi dua kali..mak ai masam dia jangan cakap la..time nie dah nekad next year tak mo pergi lagi..hahaha..

balik kampung Pekan baru dimana rumah ini abah dilahirkan..cuma dah jadi batu dan ok sikit la..tak ada la teruk..cuma cuaca disana panas la..

rumah pusaka
sampai-sampai di orang dah tunggu kedatangan kami..amboi macam lama sangat tak jumpakan siap peluk bagai..aku tak la diorang peluk dioarng tak kenal aku..macam makpaksedara kau yelakan..diorang hidangkan makanan..kat sini diorang makanan utama adalah nasi..hurmm makin naik badan aku..masak dah sedap sebab pakai dapur kayu..air pakai perigi sejuk giler..

Add caption

lepas seisi berborak kitaorang keluar jap pergi makan bakso..padahal baru lepas makan nasi boleh melantak lagi..pusing-pusing kat pekan jap pastu rehat..

bakso

makan malam


malam aku tak ikut diorang keluar sebab Amsyar tidur so aku pun amik kesempatan dapat tidur dan rehat awal..hahaha..lantak diorang la keluar minum ke apa..janji aku dapat rehat..hahaha



dah kenyang kat rumah tapi still nak keluar minum lagi..kesian diorang mana taknya kat rumah tu tak ada ais batu..tekak kami tekak ais batu tak dapat ais rasa nak pengsa dahla cuaca panas..hihihi..

ok next entry akan menyusul kemudian..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates