Thursday 28 April 2016

Aku Dulu dan Kini

Assalammualaikum..

Perubahan amat ketara sejak dah kahwin nak-nak lagi dah beranak pinak nie..masa zaman anak dara berat badan 44 - 45 kg..tu jer tak da nak lebih pun..orang pun tegur kurus-kurus..tak suka tau sebab nak badan dala 50kg tu sesuai la dengan ketinggian..makan banyak badan tetap gitu..tu dulu

sejak kahwin dia mula mengembang dengan jaya nak-nak lagi dah beranak sampai dah anak 3 orang nie berat pernah aku dapat ialah 63kg..hahaha..amik ko sibuk nak gemuk kan..tapi tetap tak puas hati juga sebab ayah suka tegur gemuk ko ya sekarang..hahaha En Hubby tak pernah pun sentuh berat badan aku sebab kami laki bini sama naik..hahaha..dah setiap kali bila jumpa ayah..ayah suka complaint badan aku kan macam tak sedap hati la...ayah kata jaga badan nanti sakit la macam ayah dok bagi nasihat..so dengar juga tapi tetap gitu makan..yang tak best aku jer mengembang adik beradik lain tak mengembang..abang aku suka panggil aku gemuk..sakit hati telingga nie dengar last-last sekarang badan dia yang gemuk..hahahaha..

last sekali jumpa satu jamu nie makan dalam masa 6 bulan nie berat badan aku dah turun sebanyak 54kg..akak suka ya..seluar lama baju lama dah boleh pakai..baju yang besar size XL..XXl semua dah pindah milik pada UCU Ekin sebab dia dah gemuk..hahaha.aku sekrg pakai sixe M ada masa L..seluar kerja dulu pakai ketat la nie terpaksa pakai tali pinggang..

Pinggang dulu 36 sekarang dah 32..suka-suka sangat.masa mula-mula jer konsisten makan jamu..lepas tu dah kurang pengambilan sebab dah capai tahap yang aku ingin kan..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates