Wednesday 30 November 2011

Aktiviti Waktu Cuti

Hurmmm dengar cuti jer..seronok..bukan apa hari cuti kan hari untuk aku bersama suami dan anak-anak.Bila cuti mesti ada aktiviti..biasalah kemas rumah pastu masak..pastu makan sama-sama..

Aku kalau kemas rumah tak suka ada orang tolong..aku suka buat sendiri puas hati..Kemas punya kemas dah tak sedar waktu masak makin hampir..macam suspen jer padahal baru pukul 11.30 pagi..

Hari tu teringin nak makan ikan bakar..aku nie suka makan ikan bakar..Anak-anak pulak minta masak sup..Layan jerla permintaan diorang..

Nie tengah rebus tulang nak buat sup...



sambal tempoyak & ulam kacang panjang


nie ikan siakap bakar..habis satu rumah bau..sorry-morry la pada jiran aku yang dapat cium bau aje..sorry yer jiran-jiran aku..lain kali aku ator sikit..:)
Makanan dah terhidang..apa lagi jemput makan..Makanan yang simple dan berkhasiat..Walaupun simple tapi licin..malam kena masak lain..

Aku biasa la kalau dah habis makan mesti  tanya kat anak dan hubby aku..Hubby aku suka komen sedap ke? ..ok ke..?macamla komen dia..tapi nak tahu tak hari tu komen hubby apa?????Jeng..jeng..jeng..jeng..buat suspen sikit..
"SEDAP ikan bakar nie dengan kuah dia..lepas nie tak payah la pergi Kampar makan ikan bakar lagi...yang masak lagi sedap"...  :)

ok..kite jumpa di blog yg lain pulak...

 
  

Noor.....

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates