Monday 20 February 2012

Alhamdullilah Kembali Pulih...

Assalamualaikum

Sudah seminggu tak updated blog..baru sihat dari sakit...alhamdullilah sudah kembali baik..Tak tahu mana nak mulakan dulu..

Minggu lepas Nuqman tak berapa sihat lepas dia ok mama pulak tak berapa sihat..Tapi Nuqman kena jumpa pakar hujung bulan March untuk pemeriksaan susulan..mama doakan semoga ianya berjalan lancar dan Nuqman akan pulih sediakala...amin..Nuqman bukan sakit apa pun tapi ada bengkak kat "bird" dia..Petang tu bawa klinik biasa doktor kata kena gigit binatang pastu bagi ubat..tengok tak ada perubahan malam tu bawak Hospital sebab makin bengkak..Doktor kata kena  jangkitan kuman tapi doktor bagi makan ubat antibiotik dan minta pergi jumpa pakar kanak-kanak kat Hospital Ipoh keesokannya..Kat Hospital Ipoh pun doktor kata yang sama kena jangkitan kuman dan doktor bagi tempoh sebulan pastu kena datang balik untuk pemeriksaan sususlan..kalau tak baik Nuqman kena sunat..aku dengar pun tak sedap hati..takan sampai  serius sekali..hari -hari aku pantau dia punya "bird'..tengok bengkak ke tak..nak tak nak Nuqman kena paksa makan ubat yang tak berapa sedap...sebab apa kena makan jugak sebab adik takut kena sunat..hehehe..

Lepas adik dah nampak ada perubahan kearah sihat-walafiat  mama pulak yang tak berapa sihat..Punca nya mama pening dan muntah-muntah jer.apa yang masuk dalam mulut pasti keluar balik jer..sakit tekak aku..jangan pikir aku pregnant lak..cuma aku penat jer dan stress sikit..

Aku pergi klinik panel aku jer..Jumpa doktor pun kena tutup mulut.. bukan mulut doktor tu busuk atau badan dia busuk  tapi aku nak muntah jer sebab pening tahap gaban..so doktor kesian tengok  aku kan yang dah rupa orang "morning sickness" jer kan dan dia pun  bagi aku mc 2 hari dan hadiah satu enjitan semut di punggung..wahh malunya..pas enjit ok jer tapi malam punya la denyut tak hinggat dunia.....sampai keluar ayak mata ( nagis la tu ) malam tu..tak boleh tidur terpaksa amik ubat tahan sakit..aku  ingat bagun pagi ok la lepas tu tapi bila nak bangun sakit macam di cucuk-cucuk  dan ngilu sangat..dan En Hubby terpaksa pegang bila nak jalan... perghhh aku dah rupa macam orang lepas bersalin ajer..aku pergi balik klinik tanya kenapa sakit cam nie sangat..doktor kata maybe lepas enjit aku tak tuam..aku cakap dalam hati selalu kena enjit tak de pun aku nak tuam bagai la ok jer..doktor pun explain bagai-bagai la dan lastly doktor kata dah terkena jangkitan kuman..sakit hanya tuhan jer tau..aku ingat tadi dah salah enjet.,klau salah enjet siap doktor aku saman ko..Doktor bagi mc lagi dan ubat tahan sakit yang kuat sikit..sampai hari nie sakit lagi kat opis pun aku jalan slow giler..aku rasa cam nak amik mc jer lagi pikir kan kerja yang harus aku siap kan aku gagah kan jua..chewahh macam pekerja bagus jer aku..hakikiatnya..aku saje yang tahu..hahaha...

Aku harapkan kepada u olls yang telah terjah dan baca blog aku yang panjang lebar nie doa-doakan aku dan Nuqman cepat sembuh yer..hanya ALLAH akan balas jasa kalian..

 Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates