Wednesday 9 September 2015

Homemade Nasi Arab

Assalammualaikum...

Aku memang suka makan nasi arab bila tekak teringin terpaksa postpone tekak nie dulu nak makan..kat tapah tak ada nasi arab kalau nak makan tu dia kena pergi Ipoh tak pun teluk Intan..

Sejak kakak Ipar aku bagitahu dah ada instantly nie lagi mudah dan senang masak so hilang masalah aku kalau teringin nak makan.




so dah pernah makan kat kedai dan buat sendiri lebih kurang jer rasa dia so situ dah penjimatan makan kat luar..hahaha..dia ada 3 jenis nasi Kabshah nie aku tak try lagi..nasi maqulba nie aku dah try buat 2 kali memang sedap la sebab rempah dia terasa sikit..Yang nasi Mandy nie pun sedap jugak tapi aku tak berapa suka macam kurang kick la...tapi ikut tekak masing-masing la ..harga pun tak ada mahal sekotak dalam RM 15.00 depend pada kedai la..kat dalam tu dia dah siap kan bahan so korang baca je la cara-cara dia..senang jer masak dan cepat..

Aku pernah masak kat rumah Ibu hari tu semua dok kata sedap tapi masa tu tak buah kuah dah nasi arab kan mana ada kuah kesian ayah dan ibu nak makan tekak orang tua kan..tapi hari tu aku buat ada la buat kari kambing so ayah dan ibu boleh la makan dengan kesedapan..hahahaha..

tapi untuk aku makan aku masak ada kuah saje nak baut lain dari lain..hahaha

hasil nya nasi arab


kari kambing

kari sayur

tomota dan timun 
Pada peminat Nasi Arab boleh la try beli boleh makan dalam 5 orang gitu la..





1 comment:

  1. Salam dear..
    boleh ajer guna diy candy flower tu..memang share kat blog..utk kasi idea..Selamat mencuba!!

    ps - kena buat extra2...sbb bukan kids jer suka..
    nanti share2 bila dah siap tau...

    ReplyDelete


Blogger Templates