Thursday 29 June 2017

Last Buka Puasa

assalammualaikum...

Hari makin nak raya masa dah suntuk belum kesempatan nak buka puasa dengan adik beradik aku..hari tu curi jugak masa buka puasa sama ayah dan ibu..

Hari Ahad tu dapat la buka puasa sama-sama masak pun simple jer...sebab masak dengan kak Ipar jer..yang lain shoping baju raya..masing-masing taknak buka luar nak buka rumah..yang tinggal kat rumah kena la masak kan..

Image may contain: people sitting, table and food

hari tu ibu pesan suruh masak kan mee kari dan bergedil ibu nak makan..ok saya menurut perintah.. masak la dan ibu nak makan kan..Kak Ipar Yati masak ayama masak merah..

Image may contain: 4 people, people smiling, people sitting, people eating, table and food

Sementara tunggu buka kita bual kosong dulu..dah ramai macam la lauk tambahan ada kan..kuih muih aku tengok pun banyak nasib licin..

Image may contain: 12 people, people smiling, people sitting, table and indoor

nie family sebelah aku cuma adik aku Fairus jer tak sempat buka dengan dia sebab dia tak balik yang lain ada dah..

Image may contain: 2 people

nie kat rumah abah pulak..rumah abah aku just tolong jer potong apa yang patut tak masak sebab Ayung boleh handle semua bab masak..dia power masak..hahaha

Image may contain: 2 people, people smiling, people sitting and indoor

menu hari tu sup tulang ada,,ayam rendang ada..daging hitam tu semua lauk untuk hari raya tapi kami dah rasmi dulu..haha

makan ramai-ramai kumpul adik beradik tu la moment tak boleh lupa..

Image may contain: 3 people, people eating, people sitting, table and food


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates