Thursday 7 November 2013

Janji Tetap Janji

Assalammualaikum..

Hari tu ada janji dengan Kak Tisya dan Nuqman kalau sapa pelajaran menonjol atau meningkat atau pun bagus mama bagikan  hadiah...Punyala seronok budak-budak bila kata dapat hadiah terus maju kedepan pelajaran..

Yang tak disangkakan si Kak Tisya hari tu ujian pertengahan tahun sekolah agama merundum teruk..habis aku marah kat dia kow-kow... .nagis dia tengok Nuqman dapat hadiah last-last akhir tahun nie meningkat dengan mendadak sangat..semua dapat A dan B jer..bagga betul mama dengan kakak..si Nuqman toksah cakap la dia masih still meningkatla..maybe nak hadiah tu yang sungguh-sunguh belajar kut..takpela janji anak mama cemerlang dalam pelajaran..papa memang tak nak amik "pot"dia kata mama yang pandai janji so mama la kena settel..choiii sangat kan bila anak  pandai cemerlang sengeh jer tapi bab nak bagi hadiah tak nak amik pot konon..hurmmmm tak pe la mama boleh handel semua tu..

Tanya diorang nak apa hadiah..bila dengar diorang minta sengeh jer aku..mana taknya senang jer nak carikan dan tak ada mahal mana pun..walaupun barang yang dia minta tak mahal tapi aku tetap bagitau tunggu hujung bulan mama dapat gaji baru boleh beli..hahahahaha..apalagi Nuqman dengan Kak Tisya sekarang tengah sibuk menghitung hari mama dia gaji..saje tau dera fizikal anak-anak..aku memang suka...

Tapi biasala Si Nuqman mesti nak demand  dia ajak pergi bercuti katanya lama tak pergi cuti..pasal bercuti mama dengan papa kena tengok bajet dulu..kalau nak bercuti maybe tahun depan kut bagi adik Amsyar besar sikit..Tapi kalau nak bercuti terus aje bercuti tak payah nak plan takut selalu kalau plan confirm tak jadi..permintaan diaorang tengah di pertimbangkan..tapi aku rasa kena jugak bawak  bagi menghargai semangat dan usaha  dalam peperiksaan nie..aku rasa dengan cara tu diorang akan berusah dengan gigih lagi..betul tak??..


2 budak menghitung hari


Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates