Monday 18 November 2013

Tuan Belog Sakit???

Assalammualaikum...

terkejut dengar berita nie???ya betul saya masuk wad berkampung 2 hari kat sana..

masa pagi dalam pukul 10 pagi camtu tarikh 11hb masa tu kat opis asyik dok merengek kat cik Nisa bagitau  sakit perut..aku pun ingat sakit biasa..relax -relax kat opis sambil tak buat kerja..hahaha..bos ada meeting kat Tanah Rata..lega bos dah keluar so rest jap ..buat tidur-tidur ayam tapi mana boleh tidur sebab sakit mencucuk pedih ulu hati..nak kata tak makan pagi tu 2 keping aku bantai capati..pastu dekat lunch time  budak opis bawak naik durian..perghhh bau durian dalam bilik air -cond camne bau dia..sakit-sakit pun aku bantai 4-5 biji durian jugak..mulut kata sakit tapi tangan dok sumbat durian jugak..

Petang lebih kurang pukul 4  sakit makin kuat sampai ke belakang..mencucuk-cucuk..nie tak boleh jadi aku call En Hubby suruh datang amik dah tak tahan aku terus balik tak pergi Hospital lagi..bajet nak pergi malam..balik telan ubat tahan sakit pastu kurang sikit sempat lagi masak bubur nasi kebetulan En Hubby pun dah seram sejuk nak demam..so orang sakit masak la untuk orang sakit jugak..Memang malam tu laki bini tak sihat..macam biasa Si Amsyar si kakak and Nuqman jaga..

Dalam pukul 9 lebih aku paksa anak aku tidur nasib semua dengar kata..semua tidur En Hubby memang dah sah lena la..aku tak suka kalau En Hubby demam manja bebenor..merengek cam budak kecil nasib laki kalau anak memang aku solotape mulut tu biar takda bunyi..hahaha..Orang semua dah lena aku jugak tongang tonggek tak boleh tidur menahan sakit..asyik muntah sampai dah takada benda nak dikeluarkan sudahnya pukul 3 pagi aku masak air panas tuam perut sendiri..cara tu pun tak berjaya..bajet nak pergi kecemasan dah tapi aku pikir pulak Amsyar nie takan aku nak bawak pergi hospital kecemasan kan..nak hantar rumah pengasuh lagila kesian takan nak kacau orang pagi-pagi butakan..so dekat pukul 5 memang aku serrender dah tak boleh tahan kejut En Hubby ajak pergi kecemasan...budak dua orang aku biar kan kat rumah..

Sampai kat kecemasan nasib so lucky buat pertama kali kosong takada pesakit..so cepat sikit diorang bertindak..sampai doktor bagi satu enjet and masuk air sebotol..pastu amik darah..nak tunggu keputusan darah dekat satu jam jugak..lepas dah dapat keputusan darah doktor suspek kata ada masah kat hati..so aku macam biasa dah syak mesti ada batu dalam hempedu macam ibu jugak..so Doktor kata nak masuk wad atau nak repeat amik darah..kalau masuk wad Doktor kata nak masuk air lagi dan pantau..of course aku kata repeat amik darah tak nak duduk wad..aku tak nak masuk sebab aku teringgat kat Amsyar sebab diakan menyusu badan lagi..Dah ok sikit aku balik rumah tak sampai 1 jam sakit balik mencucuk-cucuk macam kena gastrik..pedih sampai ke ulu hati skait belakang nak baring tak boleh nak duuk sakit semua serba tak kena..siap call ibu kat Sg Buloh suruh datang..macam ibu duk dekat jer..En Hubby kerja sebab dah nak akhir-akhir cuti sekolah nie kan busy sikit..Call En Hubby suruh balik tak tahan sakit menanggung..apa lagi bisingla paksa jugak aku masuk wad..last-last memang aku tak tahan aku terima jer masuk hospital...Kat Hospital aku masuk dekat 10 botol air baru ok sikit..tangan aku kiri kanan jangan cakap la bengkak and lebam kesan cucuk nak amik darah..Darah doktor repeat pun kata ada sikit kat hati..so sekarang nie buat rawatan susulan amik darah jer..nie nie yang ke 5 amik darah..dah tahu ada masalah tak nka terus aje scan ke apa ke still nak amik darah lagi ..biasa la kan Hospital Kerajaan kan nak kena sususlan berpuluh kali baru nak buat scan pastu baru nak amik tindakan selanjutnya..kalau tau betul kat situ ada batu doktor nak laser atau operate..wahhh takutnya dengar..nak bersalin pun tak takut camnie..

Buat masa nie aku buat cara tradisional jer..anak pengasuh tu si Ila siap google kat intenet untuk mencari alternatif rawatan..so diorang suruh  aku amalkan minum minyak zaitun bercampur lemon..aku tak nak rasa minyak sangat aku lebihkan lemon..masam pun masam janji tak rasa minyak..En Hubby pun joint makan untuk melegakan batuk dia..so far aku rasa ada kurang sikit sakit tapi kadang-kadang tu tak beri salam terus nak sakit jer..tau-tau dah senak...

Kita tengok susulan selanjutnya..wahai tangan sabar je la menerima jarum..

lupa nak citer masa aku masuk wad hari tu Si Kak Tisya ada bagi hadiah and kad yang di buat..so sweet..tapi yang tak syok bila Nuqman ngadu " mama tadi kakak nagis dia pegang jer frame gambar mama..macam kat drama tu"..alahai kakak sungguh meruntum jiwa mama ko nie..

 Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates