Wednesday 6 November 2013

Macam-Macam Sekolah Sekarang Nie

Assalammualaikum...

Sekolah sekarang bukan main lagi nak buat tarikan untuk pelajar dia..zaman masa aku sekolah tak ada pun cikgu nak buat macam nie..yelakan zaman aku dulu pelajar-pelajar semua dengar cakap cikgu..kena rotan balik mengadu kat mak bapak konon nak dapat simpatila last-last kita kena jugak disalahkan..budak sekarang ngadu esok datang lah makbapak pergi serang cikgu..hurmm

Aku rasa cikgu-cikgu sekarang mengajar memang banyak cabaran dan dugaan untuk menjadi seorang pendidik..sekarang niemacam-macam aktiviti dan program dianjurkan..salah satunya bagi anugerah kat pelajar yang berpotensi..berakhlak baik..berdisplin..cemerlang dalam akademik dan kokuriklum dan macam-macam dinilai seseorang pelajar..macam sekolah anak-anak aku setiap bulan cikgu-cikgu akan nilai pelajar dia..Bulan April hari tu Nuqman ada dapatlah anugerah sahsiah terpuji dekat sekolah dia..masa dia dapat tu muka dia riak semacam masa bawak balik benda tu....bangga pun ada..dia kan memang jenis yang suka dapat pujian..cuma aku confius sekejap betulke dia dapat..ok fine..dia memang bagus kat sekolah cuma kat rumah dia nakal sikit jer..

Semalam Kak Tisya balik bawak jugak..akhirnya dia pun dapat jugak..yang anak dara aku nie aku boleh percaya la dia dapat..dia memang jenis pendiam macam mama dia jugak..hahaha..tapi mama dia tak dapat pulak sahsiah terpuji..hahahaha...

Benda tu cikgu suruh pakai setiap hari la.ala-ala lencana gitula...Aku rasa benda-benda macam nie mungkin salah satu inisiatif cikgu-cikgu untuk mendisplinkan pelajar-pelajar dia..yela nanti kawan-kawan tengok dia pun nak jadi macam tu so masalah displin dapat dikurangkan..yela pelajar sekolah rendah senang nak kontrol cuba student sekolah menengah???

Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates