Tuesday 29 October 2013

Cemburu

Assalammualaikum..

Sorang budak sepuluh bulan sorang lagi budak umur enam tahun..dua-dua laki..dua-dua kuat cemburu antara satu sama lain dan yang dua-dua anak mama..nasib papa tak cemburu kalau cemburu pengsan mama..

Kadang-kadang Nuqman jealous jugak dengan adik dia..aku perhatikan jer..kalau aku sibuk amik gambar adik dia..dia pun sibuk nak jugak..kalau adik dia leka main laju jer dia duduk atas pangku...lepas tu si Amsyar nampak otomatik campak mainan dan  terus laju merangkak menerpa kat aku..pastu pap..pap..tepuk muka abang dia..hahaha..cemburu rupanya..selalunya Nuqman akan mengalahkan mau taknya sakit kena penampar Amsyar nie..tapi kalau kakak dia duduk kat aku..sengih jer dia pandang kakak dia..tak heran pun..takpela kak duduk la..tapi aku pulak rimas dah besar gedebak duduk atas pangku pastu duduk tak reti diam punggung macam tajam..hahahaha

kadang tu suruh suap makan la..suruh mandikan la..suruh pakaikan baju la..nak manja-manja gitu..tu termasuk jugak si kakak semua nak manja-manja kan..tapi kalau mood aku bagus aku layankan jer..tapi kalau mood aku ke laut takde maknanya aku nak buat semua yang diorang dapat bebelan mama dia..hahaha..tapi la nie aku dah kurang bebel tau tapi kalau  tak bebel tak meriah rumah tu..hahaha.

Hari tu tangkap gambar Amsyar pas tu aku tujuk kat Nuqman dan-dan dia pun nak jugak.pastu nak macam tu..hurmm ngada-ngada tau..dengan adik pun cemburu ke..tapi tu ada hati suruh mama ko beranak adik sorang lagi pastu boleh request nak adik pompuan pulak bagi kawan dengan kakak katanya..


abang Nuqman

Adik Amsyar

 Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates