Wednesday 2 October 2013

Setelah Sekian Lama

Assalamualaikum..

Dah lama sangat tak membanking..tiba-tiba jer kan nak tunjuk teror depan anak-anak..

lama sangat sejak kahwin baru aku ingat 1 atau 2 kali jer buat kek..itupun buat dekat rumah ibu dengan bantuan Chef Nah sapa lagi ibu la......hahaha..

sebelum puasa hari tu baru beli mesin pemutar kek tu... En hubby dah sound benda dah beli tapi still terperap jer dalam kotak..masa tak ada gedik jer nak buat kek..dah ada boleh pulak cakap nantilah ada masa nanti baru buat....aku kalau nak tunggu masa free memang tak ada lah bizi sesajer..kalau tak bizi aku letih jer..tapi sejak dua tiga menjak nie minum mineral coffee macam ada power terlebih....aktif dan cergas sahaja...tak rasa penat pun dan aku dah tak mungkin jadi Hulk....pasal mineral Coffee kita buat entry lain yer..

Hari tu plan nak buat kek butter atau kek oren....discus dengan anak-anak diorang kata nak kek oren..ok aku pun cari satu tepung mengikut resepi tu..cari punya cari sampai kesudah tak jumpa jenam tepung tu..last-last malas nak fikir nama tepung tu buat kek butter jer la....buat kek yang senang jer dulu..senang pun tak senang jugakla..sebab dah lama tak buat kek...dah lupa camna rupa adunan tu kembang ke apa ke..

Petua orang tua kata nak buat kek nie mood mesti baik dan  penting jangan nak rush sangat..baru masukan tepung dengan telor nak kacau..tiba-tiba Amsyar buat lagu rock..hurmmm nagis macam kena pukul..nak dukung dengan aku mana taknya kakak dan abang dah sibuk datang dapur nak buat kek..pastu En Hubby boleh pulak cakap suruh  berenti kejap bagi susu dan tidurkan dulu..aku angin sikit dah macam tak boleh nak bancuh susu botolkan..tapi memangla Amsyar dengki dengan mama haritu takmo susu botol....."ehhhh  mana boleh nanti kek bantat la "..masa tu jugakla budak-budak dua orang sibuk nak tolong la..sibuk bertanya macam-macam..aku saborkan jer la diri..tak nak bagi mood marah nanti kek tak jadi....berdoa-doa banyak-banyak harap-harap menjadila..

bahan-bahan
Akhirnya dah siap-siapkan terus bakor terus ambil si kenit bawak tidor..aku kejap-kejap tengok dalam oven jadi ke tak??..yang si Nuqman asyik tanya dah siap ke belum..tak sabor nak makan katanya....akhirnya alhamdullilah..jadi..sedap gebu..yang best si Nuqman cakap " OOO mama pandai yer buat kek Nuqman ingat mama tak reti buat kek"..see kelaseran mulut anak bujang aku...aku siap whatsapp kat Ucu lagi..saje nak tunjuk dan bagi ayak liur dia meleleh-leleh..hahaha...

bakor


kek butter
Dah tengok hasilnya terus semangat berkobar-kobar macam api nak buat kek lagi..kita tengokan yer sampai bila semangat nie..hahaha..

 Noor..


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates