Tuesday 21 January 2014

Alahai Nuqman dan Tisya

Assalammualaikum..

alahai si Abang Nuqman a.k.a abang Ngah..sejak sekolah nie macam -macam perangai dia..pening kepala mama dia buat bukan takat pening jer stres pun ada..

paling aku tak suka bila dia nak kemas buku sekolah..ialah masa PRA dulu mana ada jadual waktu..bila dia nak kemas aku fobia betul and stres..hahaha..mana taknya volume suara dia boleh tahan jugak..kejap-kejap terjerit mama BA nie apa?..ma Mat nie apa?..ma PS nie apa??..hohoho stress jer aku tengok padahal kakak dia ada jer sebelah tengah kemas buku..boleh dia nak jerit tanya aku yang tengah nak tidur kan Si Amsyar..dah stress nak tidur kat si kenot nie..si kenot nie dah besar bukan main payah betul nak tidur asyik  nak main jer sampai jalan gosok-gosok mata dengan jalan pun tak seimbang pun tetap nak main..

ada sekali tu dah masuk berapa hari sekolah saje nak tengok dia kemas buku sekolah..mula -mula mama ko nie ok la konon nak prihatin dan temankan anak-anak kemas buku , last-last terus aku keluar bilik..stres aku hahaha..bila Nuqman dah mula mengeluar suara....tension jer..dah sekolah lama pun masih tak tahu lagi apa..dia tengok aku blah macam tu dia gelak jer kan..kurang asam betul budak nie..Kak tisya dia kan kakak mithali walaupun adik selalu buli tetap menolong Nuqman..Nasib dapat kakak yang penyanyang..

tu belum lagi kalau dia tengah kemas buku dia hilang..dia punya panik macam apa jer..mulala berkaca mata nampak jer garang tapi hati tisu sungguh....pastu dia salah kan orang lain usik barang dia..hohoho takde sapa pun nak usik barang dia..karang tiba-tiba dia gelak sorang-sorang bila tanya nape..selamba dia jawab lupa tadi cikgu ambil sebab dah siap kerja..choiiiii sangat stresss aku di buat dengan perangai dia....perangai dia lain betul tak sam dengan kakak dia..yela sorang laki sorang pompuan mana nak samakan..

ok ada lagi satu dia kan suka nak menang jer..dialah the best..dialah pandai..segala-galanya dia yang prefect..kat sekolah dia kata jadi penolong..itu tak tahu betul ke tak..dia yang kata..Lepas tu sibuk tanya kakak "kak kita jadi penolong..masa darjah satu kakak ada jadi penolong ke"..aku cepat-cepat jawab.."kak pun jadi jugak penolong"..kalau aku tak cakap camtu confirm dia kondemkan kakak dia..nasib dia percaya..lepas tu si kakak dia cakap "selalu penolong nie pompuan ko nie pondan la..hahaha"..so macam biasa perang mulut pun terjadi la..choiii stress aku dengar.....tapi selalu dah macam nie memang kena la dua dua sekali...Tapi selalu Hero jer yang kena lebih...


Mama Noor


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates