Thursday 18 June 2015

Sambutan Puasa

Assalammualaikum..

Puasa tahun nie aku rasa macam tak sabar je..teruja sangat nak puasa..bukan aku Nuqman pun  teruja tak tahu la  seminggu lepas semua lemau kut..

sebab En Hubby sahur nak makan rendang ayam..so malam tu gigih aku masak rendang walaupun dah tahu tak lama lagi nak raya dapat jugak rendang..En hubby bagi alasan katanya masak rendang boleh diperangat banyak kali sampai kering makin lama makin sedap rendang..yela bang...

Disebabkan puasa jugak aku merajin kan diri menyimpan stok masakan dalam peti ais segala benda ada..harap-harap hari-hari la dapat aku masak..semua barang pun aku dah siap blender senang balik rumah tukar baju terus menumis..semua dah siap potong dengan sayur-sayur aku siap potong..tu untuk bulan puasa jer aku terlebih rajin buat..takut tak sempat jer..nak beli lauk dah siap takut tak sedap aku kalu pergi bazar ramdan aku suka beli agar-agar jer takpun beli air..kuih pun beli sikit untuk anak..

Sahur setiap hari aku bangun pukul 4 dan sebelum 5.15 kitaorang anak beranak dah atas katil sambung tido..hahaha..karang 6:30 baru bangun siap kan diri..walupun sekejap tapi tetap lena jugak..

Semoga Kakak dan Nuqman tabah menjalani ibadah puasa seperti tahun lalu..Harap-harap tahun nie tak ada la diorang demam..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates