Friday 26 February 2016

Garang ke??

Assalammualaikum..

lama rasa tak taip asyik malas jer.hishhh noor kena rajin sikit nanti tak ada memori pulak..

Anak aku kata aku tak garang tapi mama suka marah dan bebel..hahaha..kalau tak bebel tak ada korang nak buat kerja..Marah pun ada tempat dan bersebab bukan mama suka-suka marah..

bilik budak nie hari-hari bersepah dengan buku la beg sekolah berterabur kain baju tak gantung dengan baju kotor penuh dalam bakul..selalu aku yang tukang kemas kan sambil bebel boleh menanah telinga anak aku dengar mama dia bebel..hahaha..bukan aku tak kemas pagi kemas petang bersepah..di sebabkan hari-hari cakap benda yang sama still macam tu jugak so aku dah warning awal bilik pastikan kemas dan barang sapa bersepah akan aku denda..selalu aku cakap jer tak pernah nak rotan kan..so mama ko nie dah letih excersise mulut kan so aku kata aku harus rotan diorang sebagai peringatan.

Memang sekali aku balik dari kerja ya allah bilik diorang memang saja nak cari nahas budak-budak nie..aku tunggu diorang balik main lepas tu aku bebel dan  cakap kali nie tiada maaf dan memang kena sorang sedaz la hangger..lepas tu aku denda diorang kutip barang pakai mulut tanpa guna tangan..sebab ada tangan tak reti nak kemas kan so terpaksa la budak dua orang nie tergigit kain baju buku susun..aku bukan dera tapi mengajar sebab dah letih cakap bukan budak kecil dah besar panjang kan..lagipun barang sendiri kan..

tapi alhamdullilah selepas aku denda diorang buat macam tu hari-hari aku balik kerja spotcheck bilik diorang alhamdullilah kemas dan susun la tak ada la berterabur dan sesuka hati dia nak letak..so dah kemas dan dengar kata harusla di beri pujian kan..sengeh-sengeh jer budak duaorang tu..lega dah satu bebanan nak kemas bilik tu berkurang..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates