Wednesday 20 January 2016

Nasi Bamboo Sungkai

Assalammualaikum..

Nama jer duduk kat Bidor tapi tak pernah nak try pun..first time dapat makan nasi buluh..sebelum nie tahu pun ingat biasa-biasa jer la tapi makin pelik pulak bila tengok kawan aku yang dari Selangor sanggup datang nak makan kan..special sangat ke kan..

so hari itu En Hubby ajak try makan tempat baru..tempat yang aku pergi ni luas sikit dari dulu yang sempit dan dengar kata penuh lalat..tapi alhamdullilah la tempat baru nie bersih dan terjamin kualitinya..kawasan luas dan selesa la nak makan..


kat sini diorang tak layan kita so kena layan diri sendiri la ya..waktu aku pergi tu awal lagi la tak banyak pilihan lagi diorang mula niaga pun 10:30 pagi tapi aku 11:30 pagi dah sampai..orang tak berapa ramai lagi so boleh la tergedik-gedik nak pilih makanan.. diorang niaga sampai pukul 6 petang jer..kalau time kemuncak tu memang ramai la..


bagi aku harga makanan dia tak ada mahal sangat berpatutan..sedap dan berbaloi la yang specialnya kat situ ialah kambing dia..ayam pun bukan sebarang ayam ya..ayam kampung bunian pun ada ya..tapi yang best tu nasi dia la sebab dalam bamboo kan..

nasi bamboo




so sesiap nak pergi cuba makan boleh la cuba sebab kalau ikut tekak aku sedap la..kalau dari Kuala Lumpur keluar highway Sungkai kedai dia pun tepi jalan jer..


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates