Wednesday 6 January 2016

Cuti 3H2M JS Muara Restoran Kuala Gula & Mee Udang Mak Jah

Assalamualaikum..

Hari terakhir kat Penang macam-macam jadi..dugaan sungguh..boleh pulak kereta aku rosak masa nak check out dari condo tu..hazab betul..tensioan aku..bukan aku je En hubby jangan cakap la..nasib berkonvoi so kurang stress la sebab saling bantu membantu la..Kitaorang repair kereta dekat bagan serai sebab kenal pomen kat situ..alhamdullilah settel jugak la dan selamat juga sampai ke Tapah.

Plan memang nak makan tengahari kat JS Muara restoran Kuala Gula makan ketam lembut..sebab baiki kereta dulu makannya pukul 3 petang baru makan..perut masa tu tak lapar la sebab risau pasal kereta dah ok kereta baru terasa lapar..samapi kat situ memang tak pandang kiri kanan dah terus senyap dapat makan..



tempat makan dia akan kita rasa terbuai-buai..aku tak selesa sebab macam pening sikit la tapi time tu lapar tak rasa dah goyang tu dah kenyang baru terasa..hahaha



kitaorang oder hari tu ketam lembut masak pedas ,,ketan goreng tepung , sotong & udang tepung , sayur kailan , telor dadar dan kari ikan sembilang..tapi kari ikan semilang dia power giler sedap dan yang penting ikan dia manis ikan baru dan tak ada bau..tu yang sedap..ketam dia pun sedap aku rasa kalau korang oder aku rekemen ikan sembilang masak kari dan ketam masak pedas..memang tak mengecewakan..



Lepas makan tu kitaorang pergi makan mee udang pulak yang orang kata sedap sanagt tu kan..Mula-mula ingat jauh la dari Kuala Gula lupa tak da jauh sangat dekat juga la..walaupun perut kenyang tapi still berhenti makan juga tapi kita semua share la sebab nak rasa jer kan..time kita orang sampai memang penuh giler orang siap ada rela jaga lagi..

Image result for mee udang mak jah






walaupun kenyang tapi bila bab makan licin semua..hari tu En Hubby ada bawak balik mee udang nie tapi aku rasa hari tu macam tak sedap tapi kali nie makan sedap pulak..nyesal kongsi makan..hahaha..kuah dia pekat dengan udang dia yang Fresh dan manis..settel perut kenyang terus gerak balik tapah..balik Tapah makan kedai Tomyam pulak makan ikan siakap steam limau..hari nie memang hari makan sedunia aku rasa..asyik makan je tapi malam tu aku tak makan just ratah sikit ikan jer..kenyang lagi tapi family En Hubby nie memang hantu makan..hahaha..

Dah kenyang balik rumah terus cari katil..nak rehat kan diri sebab esok misi ke Ipoh pulak mencari barang..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates