Tuesday 19 January 2016

Cuaca Panas sakit pun datang

Assalammualaikum..

dengan keadaan cuaca panas yang semacam nie sakit pun datang singgah..aku memang tak boleh tengok cuaca panas sangat nanti mula sakit kepala..tapi hari tu sakit kepala teruk aku syak migrain la sebab sakit sebelah lepas tu rasa macam anak mata nak terkeluar ja.. kena makan ubat panadol tak jalan juga..lepas 4 jam aku amik postan itu pun kurang sikit..tapi kalau sakit nie datang satu kerja pun tak boleh nak buat lepas tu paksa En Hubby picit kepala dia berhenti kejap jer mula aku suruh picit..hahaha

Pagi tu makan suku jer roti telor lepas terus tak makan apa-apa..sakit punya pasal sampai tak lalu makan..masa sakit kepala tu tetap pergi juga ofis tapi kat ofis rasa badan macam melayang jer..macam duduk atas boat jer..tekak mula loya la mual la..ko dah kenapa pulak kan..nak kata mengandung mustahil la ubat tak miss pun lagipun baru jer habis period kan..

yang kelakar bila cakap jer loya ..hahaha..terpaksa sumbat mulut nie dengan gula-gula kat rumah nasib ada asam makan asam la..memang serius sebiji macam orang morning sickness..hahaha..

tengok dah masuk 4 hari tak ok masih gitu decide pergi klinik jugak la dan terus doktor bagi ubat dan suruh aku MC..hahaha awal tahun dah mc..aku cakap dengan doktor aku tak nak tapi aku try makan ubat la tapi Doktor tu tetap nak bagi jugak sebab dia kata muka aku pucat..so dia suruh rehatla..habis tu nak cakap apa kan so ber MC  la kita..


sekarang nie dah sihat sikit la tapi kakak pulak tak sihat..pagi tu dia cakap sakit perut aku tak layan sangat la sebab aku syak dia nak ponteng sekolah la sebab bagi alasan..sekali balik kerja tengok dia terlepek kat ruang tamu..badan dia panas sangat..kesian aku tengok..tanya belum makan dari pagi tadi asyik kata dia muntah jer kat sekolah..dengar tu terus masak bubur nasi..

Lepas tu tanya Nuqman nape tak tengok kakak  dia kata dia pun tak tahu kakak demam..hurm kakak nie sakit diam sorang-sorang je..baru makan tiga suap muntah balik..lepas dia muntah tu dia sambung makan tapi aku suap sikit-sikit baru dia ok sikit..

dah settel makan bagi dia makan ubat letak cool fever dan minum 100 plus baru dia nampak sihat sikit..lepas tu dia minta makan buah habis sebiji dia makan..lega kau tengok dia dah makan dan tak muntah..tapi malam tetap pantau suhu badan takut panas kan sebab kakak nie sakit dia suka diam jer..ari nie tak pergi sekolah masih tak sihat dan papa jadi mangsa cuti jaga kakak..tadi call tanya papa kata dia dah ok sikit..alhamdullilah..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates