Monday 11 January 2016

Seisi Persekolahan 2016

Assalammualaikum..

Macam biasa tiap kali mula sekolah semua makbapak berlumba-lumba cerita kisah anak kat laman sosial semua ibubapa excited tengok anak dah sekolah termasuk la dengan tuan belog nie pun teruja nak kongsi kegembiraan je tak ada nak show off kat oang lain..

Macambiasa Nuqman excited nak sekolah sampai tak boleh tidur malam..kejut pagi tu pun bukan main senang yela sebab tahun nie jadi pegawas kan so excited tu nampak sangat..kakak still macam biasa dari dulu sehingga kini..cool je macam tak ada perasaan je tapi still nampak happy la sebab tahun nie naik kelas..itu je pun..so dah besar semua kan tak ada la hantar samapi ke kelas just sampai pagar je..


Amsyar memang tak plan nak sekolah kan dia sebab aku rasa dia baby lagi..hahaha lagipun baru traning dia tak pakai diapers kan tapi En hubby yang nak dia sekolah sebab nak bagi dia tahu serba sedikit huruf la..Hari 1st awal hantar memang tak ada  student lagi so dia tak nak sekolah so kitaorang ambil borang je..tapi tanya jugak kat dia nak sekolah dia jawab nak..so takpa la kira nampak kita tak paksa la dia kan..
sebelum pergi sekolah

tapi yang bestnya esok tu hantar sekolah dia dah mula nak nagis muka pun cuak dah nak berkepit je taknak joint..lama jugak la nak pujuk dia aku bangun je nagis..so masa tu dia macam terleka sikit aku cepat keluar tutup pintu terus dia jerit macam kena histeria nagis nak ikut aku..hahaha aku terus nyorok dia memang tak nampak aku..dia nagis sekuat hati dia sampai dia gegar pintu kelas dia..kalau aku tak buat macam tu alamat sampai habis la dia nak kepit tapi bukan dia jer boleh dikata semua pelajar nagis gitu lepas aku buat camtu kira sorang-sorang parent pun buat cara camtu..kira ok la kan cikgu nak ajar pun tak da rasa kekok kan..Amsyar nagis siap baling mainan lagi aku intai je tapi dia tak nampak yang kelakar siap ambil kunci nak buka pintu..hahaha. tapi masa tu aku yang stress tengok dia camtu tapi cikgu dia cool je..

Dia nagis lari kat tingkap cari aku tapi dia asyik nampak muka papa dia jer..hahaha..lama tak berhenti naik hulk jugak En Hubby suruh dia diam dan duduk dengar cikgu ajar..lama jugak macam-macam En Hubby ugut dia baru dia reda nagis..lega aku tengok dia dengar cakap dia pun amik beg duduk dekat cikgu dia..tapi yang lain still nagis lagi..lepas tu aku intai tengok dia ok terus cabut pergi sarapan dengan En Hubby..

dah ok tak nagis
masa nie dia dah ok dalam kelas tu pun tak ramai pun hari tu ada 5 budak perempuan 2 jer laki..sepatunya ada dalam 12 orang cikgu tu cakap tapi tak datang pulak..biasala kan sekolah Tabika Kemas kan..cikgu nie juga yang ajar Nuqman masa dulu..

dah nak balik

masa nak balik last dia sorang jer lelaki lain semua girls budak yang sorang tu balik sebab dia jer tak berhenti nagis lagi..hahaha nasib tak berjangkit kat budak-budak lain..tanya cikgu dia dah ok mahu belajar lepas tu dia la paling banyak tanya..hahaha..Balik tu masa En Hubby amik siap cakap cikgu suruh beli buku nampak dia suka la tak ada la macam kejadian pagi tadi..kira aku merasa la anak nagis hari pertama sekolah..Nuqman dengan kakak tak nagis masa mula sekolah dulu..lain anak lain ragamnya kan..



No comments:

Post a Comment


Blogger Templates