Wednesday 15 August 2012

Jangan Nak Malas-Malas

Assalamualaikum..

Lagi berapa hari ajer nak raya..dan lagi berapa hari jer kita akan tinggal bulan ramadhan..Persiapan raya pun dan siap..alhamdullilah..

Nak citer pasal anak teman yang dua orang nie..memang dua orang pun..hehehe..yang sorang coming soon Dec nanti..

Tahun nie pecah rekod aku tak miss lagi bangun sahur..tahun lepas ada gak miss nak bangun sahur..penat la ngantuk punya pasal kan malas nak bangun..Tahun nie demi anak-anak tercinta tiap-tiap hari bangun masakan untuk diorang..

kelmarin si Nuqman & Si kakak nie cakap bangun sahur nanti nak minum air dengan makan kerepek atau pun biskut sikit pastu nak tidur..tak nak makan nasi seperti biasa..aku kata nanti tak tahan tapi diaorang kata boleh..so sahur tu tak de aku berperang dengan kuali seperti biasa..kebetulan pulak Hubby pun tak nak makan..lagi mudah cepat dan tangkas kerja aku..

Separuh masa pagi masih ok sikit..bertenaga lagi masuk petang sampai ke buka dah lembik..kesian pulak aku tengok budak diaorang nie..sendiri cari pasal kan..mama ko nie adalah gagh banguh pagi buta nak masak  korang tak mahukan..

Petang tu aku masak la lauk mengikut request anak-anak..Si Adik nak sambal sotong si kakak nak makan kurma ayam..amik ko lauk jer..sayur tak de malas nak kuar pergi beli ...aku bajet sayur ada lagi dalam peti ais..rupa-rupanya nan ado..so makan lauk jer la..aku teringin pulak makan cucur ikan bilis..En Hubby baru nak request sambal ikan bilis campur petai..tapi dah ada sambal sotong so aku cakap esok jer la yang buatkan..

Masa nak buka lagi berapa minit tu budak duaorang memang dah lembik tak bertenaga mama ko tanya pun nak marah..suruh amik remote pun dah tak larat..hehehe..time azan jer tu dia air yang diserbu dulu..hahaha..gelak aku tengok gelagat diorang waktu  buka macam tak cukup air jer ...nak sangat sahur macam tu kan..

Pagi tadi dioarng beradik makan macam biasa dan minum air banyak takut jadi macam semalam..kejut pun senang jer bangun..macam-macam ragam budak duaorang nie..tapi aku seronok bila tengok diaorang makan selera pagi - pagi buta..

Sekian citer ringkas pasal budak-budak duaorang nie..Sayang kakak dan adik...Alhamdullialh kakak dan adik masih still puasa cuma adik jer tinggal 2 hari tu..

Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates