Friday 16 November 2012

Petua

Assalammualaikum...

Rumah sapa ada Cik Tie  @ TIKUS..malu nak ngaku la tu..aku ngaku yer..rumah aku baru-baru nie masuk la Cik Tie...suspen jerkan bukanya harimau ke ular ke masuk ..binatang comei jer..comei ke????Nie sapa nak try boleh la..tak nak try pun tak pe..aku just nak share jer..

Actually laki bini nie memang jenis penakut ataupun bahasa sopan sikit penggeli dengan Cik Tie nie..so aku tanya mak aku apa petua nak halau Cik Tie bermaharajalela dalam rumah kan..Rumah aku bersih and kemas tau tapi sejak jiran aku renovate rumah dia..maka Cik Tie nie tiada tempat teduhkan..salahkan jiran yer..bukannya tak boleh pasang perangkap ke..bubuh racun ker...jawapan aku boleh jer buat tapi siapa yang nak tolong buangkan..takkan aku nak suruh jiran aku ...takpun panggil mak bapak aku datang tolong buang..En Hubby nak buat jangan haraplah..

kalau aku bagitau korang jangan gelak pulak and sila percaya yer..petua dia sonang sangat mudah ..murah  dan terpantas..aku letak minyak diesel jer..tapi aku warning awal-awal la jangan bubuh banyak sangat bubuh sikit jer bagi dia ada bau jer..taruk banyak karang fening lak korang duduk rumah...korang letak kat kain tu pastu korang lap tempat laluan dia..konpom dia takan masuk ataupun tak lalu kawasan tu..tak caya ke??..aku buat kat rumah 3 hari berturut-turut sambil tu korang kenala cakap ataupun bual-bual sama Cik Tie suruh dia pergi dari rumah korang..apa-apa jer la yang korang nak cakap tapi dengan nada lembut yer..gelak lagi..suka hati korangla..alhamdullilah masuk hari ke tiga taraaaaaaaa..takde dah..sebab aku kata takde aku tengok dapur dah tak de jejak tapak kaki comei dia..and makanan atas meja pun dia tak kuis..hehehe...menjadi petua nie..aku pun nak ucapkan thanks pada anak dara aku yang bertungkus lumus tukang sapu minyak tu..bagus punya mak kan..anak ko jadi mangsa tolong lapkan.. mama ko ada alasan sendiri.. mama tak boleh nak tertongeng-tongeng..En Hubby ko duduk goyang kaki jer..pengeli sangat..tapi semua tu bukan free semata-mata tau tetap ada upahnya..ice blender tiap-tiap hari aku upahkan..tapi yang tak adil si bujang tu pun dapat jugak padahal jadi tukang tengok jer..tak pela janji anak dara nie nak tolong..Maaf yer gambo anak dara tengah buat kerja tak ada..dia dah warning mama jangan nak amik gambor yer...

itu saje jer petuanya..kalau korang tak try mana korang caya kan..so pikir-pikirkan dan renung-renungkan petua nie..hehehe..i dah happy Cik Tie dah tak de..

Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates