Thursday 20 June 2013

Dah Ada Pembantu

Assalammualaikum..

Alhamdullilah..kak Ainur dah boleh harap buat kerja rumah..kadang-kadang tu marah jugak dia..ialah dia nak main atau pun tengok tv..aku pulak minta tolong  kemas rumah..Hari tu dia kemas kat hall..kerja-kerja basic jer dia buat macam menyapu ..pastu lap-lap sikit macam selalu aku buat..ringan sikit kerja aku...

Sebelum kemas rumah dia nak makan roti celup telor..aku tak sempat nak sediakan sibuk melayan si Amsyar nak bagi makan la..pastu sibuk nak mandi..dah wangi dah kenyang mula merengek nak tidur..aku ingat lepas Amsyar tidur baru nak prepare breakfast..

Tapi kakak kata biarla dia buat..ok  kali nie mama bagi peluang buat yer..takut jugak nak bagi..yela kuali panaskan..buat terkena kuali panas camne??sapa nak jawab??mama jugak kena jawab dengan papa nanti....oh ya En Hubby takde sebab pergi kayuh..nak berlatih next week ada game kat Penang..Kalau takde En Hubby memang kelam kabut sikit aku pagi-pagi dapat kalau  kalau Si Amsyar belum tidor..

pastu dapat Si Nuqman meremote kan aku..kejap-kejap datang kat aku.."ma mana milo nie..".."ma takde makan ke"..."ma cepatla lapar nie".."ma cepat la nak sekarang jugak".." ma tolong sapukan roti ".."ma tolong buka lampu"..dah la nak makan ke nak minum semua tak reti buat sendiri..tak nak berusaha buat sendiri tau meremote orang jer...masa tu mula la hilang sabor mak ko..mula la suara petir kilat sambung menyabung keluar..habis jiran aku tutup telingga..dah aku marah buat muka tak bersalah..pastu duduk depan sambung tengok tv..tu la Nuqman..perangai siapa entah ikut...

air tanag Kak Ainur..
Kak Ainnur buat roti telor sedap tp tawar lupa letak garam..pastu dia salahkan aku..dia kata selalu aku buat tak nampak pun letak ..ialah.karang ada yang kene sekeh kepala tu..

Gambar tak banyak ambil sebab aku pun sibuk kemas masa tu..suruh si Nuqman tolong snap gambo kakak dia..dia buat tak dengar jer..malas aku nak jadi Hulk pagi-pagi..aku diam kan jer..lagi pun si Amsyar sambung balik tidur lepas dah kenyang makan.

lap kerusi dan meja
Tengok tuan besar tu duduk depan tv pegang remote..kartun duapuluh empatjam..bukan reti nak tolong..tau la lelaki..lelaki ke pompuan kena sama-sam tolong mama..
siap lap pakai minyak dia
Tapi  yang aku tak tahan minyak untuk lap kayu jati nie dia pergi lap cermin kat bilik dia..hadoiii..nie terlebih rajinnn...tak pe la kakak janji tolong mama..tak pe mama tak marah..memang kilat cermin bilik kakak..Lain kali nak buat tanya dulu sayang oiii...

Ok cukup setakat nie dulu...

Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates