Friday 14 June 2013

Dah Boleh Ngajar

Assalammualaikum..

alhamdullilah..akhirnya khatam al-quran jugak Ibu aku..Khatam nie bukan khatam al- quran sebarang yer..nie khatam dah boleh jadi ustazah ngajar ngaji yer..yang bertauliah ok..setakat khatam biasa tu entah berapa kali agaknya..

Ibu bersama ustazah

ibu
Masa ibu ngaji tak ada amik gambor tak dan aku sibuk sikit...alhamdullilah..ibu baca lancar dan lulus..ibu jemput kawan ngaji dia jer..
Setelah selesai ngaji ada acara macam akad nikah gitu..Ustazah nie yang mengesahkan tahap kelulusan bacaan ibu ngaji...Ustazah nie nampak muda tapi umur dah 70+..aku ingat masa mula-mula aku ngaji dengan dia..masa tu ngaji kat masjid setiap hari Ahad..aku tak habis joint pun....masa tu muda kan tak pikir sangat bab macam nie..la nie nyesal pulak ..ibu joint nie sejak adik bongsu aku belum lahir la nie dah adik aku pun dah 25 tahun pun..lama kan ibu joint tu yang dah boleh jadi sampai tahap nie..Selepas raya haji ada konvo untuk amik sijil..sampai tahap gitu sekali ibu ngaji dan belajor..syabas ibu..esok-esok leh anak menatu cucu ibu ajar ngaji..

akad untuk sah kan

kawan ngaji ibu




Gambar makan-makan pun tak amik malas nak pergi amik kamera..aku sibuk layan kawan-kawan ibu aku..menu hari tu ibu oder..perut campur keladi masak lemak..sedap sangat..ayam goreng rempah..ikan keli berlada...ulam-ulam ..kuih-muih yang di tempah oleh ibu dan disponser oleh jiran tetangga and kakak ipar aku...kitaorang katering jer..tapi sibuk macam masak..hahaha.

Akhir sekali tempek sikit muka tuan belog yang makin bam-bam..
tuan belog bersama adik no 3- Yus


Noor...



No comments:

Post a Comment


Blogger Templates