Thursday 19 September 2013

Makan Oh Makan

Assalammualaikum...

Niat nak diet dah banyak kali..pasang angan-angan jer nak buat tapi tak pernah nak laksanakan..badan dah makin naik..baju pun dah ketat..tapi aku kalau makan dah kenyang baru nyesal pastu pasang niat nak diet balik..boleh camtu pulak..hahaha..

Tapi akal selalu cakap makan jer sebab perlu makan nak menyusukan anak..wahhhh itu semua alasan jer..
bila timbang berat salahkan timbang..boleh gitu..tak boleh terima hakikat badan dah naik.


tosei + air milo
konon-konon nak diet pagi breakfast aku selalu ambil heavy punya tapi try la makan tosei dengan semug air milo pastu melantak sebotol air masak..konon boleh kenyanglakan..sudahnya kejap-kejap bangun pergi toilet..last tengahari beli nasi jugak..balik kerja masak melantak lagi nasi..apa pun tak boleh..


hari lain try breakfast lontong..my favourite nie..dapat makan hari-hari pun tak pe..ok sikit la kenyang..bertahan la..petang balik rumah masak..melantak lagi..see bila nak diet..tak makan rugi..penat tau aku masak and tak mo la nak membazirkan..alasan lagi kan...

sambal ikan bilis +kentang , rebung lemak cili api, ikan masak taucu

sambal belacan , ikan masin terubuk , telor kicap , cendawan masak lada hitam
Camne nak diet tiap-tiap hari balik kerja masak..masak kalau ikut menu aku senang kerja sikit..nie nak ikut tekak En Hubby dengan anak-anak camne..karang aku masak lauk diet aku..kesian diorang dah sorang penat berkerja yang dua orang lagi penat sekolah..isteri dan mama mithali  nie tak sanggup pulak..see alasan banyak kan..

rendang ayam Noor
Hari tu masak ikut tekak aku pulak asyik ikut tekak diorang jer..kesian tekak aku kan..teringin makan rendang ayam..En Hubby tetap request jugak nak kerabu pucuk paku..aku hairan betul dengan dia minat benor dengan kerabu pucuk paku ..aku tahu dah jawapan dia mesti sedapkan ..tu pasal suka suruh aku buat lagi dan lagi dan lagi...

kerabu pucuk paku

pavlova
Last sekali manja kan tekak aku jugak teringin bebenor nak makan pavlova..wahhh dah makan baru teringat banyak nya makan..aku sorang jer..En Hubby makan ada lah sikit..anak-anak macam kurang minat..tapi yang tak best aku makan berebut dengan si bam-bam Amsyar..lambat sikit suap terjerit-jerit..hishh cuba la buat sabor sikit Amsyar..mama nak makan pun dengan penuh nikmat pun payah..

mama amsyar

So korang cakap dengan bila aku boleh mula start diet???..Actually kena jugak jaga badan kan En Hubby dah tegur..so makan tetap makan tapi ambil dalam kuantiti sikit..tapi kalau lauk sedap aku still ambil dalam kuantiti banyak..hahaha..so diet ku kecundang namanya..hahaha..

 Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates