Friday 20 September 2013

Taktik Nuqman

Assalammualaikum..

Biasalah Abang Nuqman nie akal dia memang banyak...kadang-kadang ada soalan dia tak termampu nak jawab dan aku pun tak sangka sampai ke tahap gitu dia punya pemikiran..

Kat kawasan rumah aku nie memang ada lah motor datang jual makan..macam-mcam la kuih la ..aiskrim la dan pakistan jual karpet pun ada..

masa tu ada lah budak remaja belasan tahun datang jual makanan..actually budak nie ada datang aku selalu cakap takpelah dik akak tak nak beli..tapi hari tu dia datang lagi dan disebabkan taktik Nuqman mama ko terkena jugak..

Nuqman : Ma ada abang tu jual roti sosej..nak beli tak?

Mama : Abang bagitahu mama tak nak beli

Nuqman : ok..( sambil berlari pergi bagitahu)..abang berapa satu?mama satu singgit..

Mama : //???!!!@@..( lain disuruh lain dibuat..terpaksa cover muka menahan geram) abang nak ke? ( sambil bawak dompet nak pergi beli)

Nuqman : (muka tak bersalah jer) nak la..

Mama : ok dik bagi empat yer..

Dah blah motor  tu aku pun tanya

Mama : mama kan suruh cakap tak nak ..napa abang tanya harga?

Nuqman gelak jer..pandai kena kan mama yer..kalau nak cakap jerla bukan mama tak beli..aku balik cerita dengan En Hubby dia pun gelak jer..pandai betul dia..


abang Nuqman @ abang Ngah


Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates