Friday 13 December 2013

Kenapa Ko Gigit Amsyar...

Assalammualaikum..

Nie cerita malam tadi punya la..kelakar giler bagi aku la..tapi bagi Nuqman azab sesungguhnya..hahaha

Macam biasa tinggal bertiga malam-malam..En Hubby la nie jadi orang kuat surau..hahaha..so malam tu tengah tengok citer playboy tu suami aku dengan dua anak teruna aku..jalan citer best tapi pelakon kureng so tak ada excited sangat..time tu Nuqman suruh aku buat telor bungkus..ok boleh jer sebab mama tak excited tengok citer tu..suruh dia jaga Amsyar..Amsyar nie pantang mama dia hilang depan mata mula sibuk mengekor mama..

Aku kat dapur jap-jap terjerit panggil Nuqman suruh amik adik dia nak kacau aku..ada dua tiga kali Si Nuqman ni bawak ke depan.. tengah feeling masak tiba-tiba jer aku dengar suara Nuqman terjerit nagis..aku dengar dia kata "ma Amsyar gigit"..aku ingat Amsyar gigit tangan dia memang suka gigit menggit..mesti Amsyar kata sibuk bawak aku ke depan kan meh aku gigit sekali..agaknya dia cakap macam tu la..pastu aku nampak Nuqman melompat-lompat kedepan kebelakang sambil nagis..nagis-nagis sambil cakap lagi..nape la ko gigit Amsyar..diulang banyak kali...aku masatu pun toleh napa teruk bebenor dia nagis..rupa-rupanya adik dia gigit" bebird" dia..hahaha..gelak besar aku pastu baru teringat nak letak minyak..berlari kedepan cari minyak gamat..bubuh la pastu aku tengok memang ada kesan gigitan..hahahaha..patut la kawan tu nagis semacam..Amsyar rilex jer macam tak besalah jer...hahaha..berbogel kejap Nuqman..nasib tak ada orang ...

nie budak nakal nie
tapi aku memang respek kat dia langsung tak ada nak debik adik dia ke nak marah-marah ke..just dia cakap jer berulang kali ayat tu...aku rasa kalau orang lain usik dia mahu kena debik balik.. dah kalut tu lupa nak amik gambar dia ..memang kelakar giler muka dia..siap cakap kena sunat lagi ke??...lepas tu aku suruh letak ais batu bagi dia sejuk dan kebas sikit..baru dia ok sikit..berenti nagis...Amsyar datang dekat dia pun Fobia..hahaha..kesian Nuqman..

Balik citer dengan En Hubby dia pun gelak..siap tengok takut bengkakkan..pagi tadi bangun tanya dia sakit ke tak takutla bengkak ke kan..tapi alhamdullilah so far ok kencing boleh tu kira ok la...macam-macam hal anak bujang mama nie...

        Mama Noor 

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates