Friday 20 December 2013

Nuqman & Amsyar

Assalamualaikum..

Haritu si kecik demam sekarang nie abang dia pulak demam..agaknya musim demam kut sana sini dengar kejap-kejap orang sana demam kejap kejap orang sini demam...

masa kat opis dapat call dari adah...Si Adah call bagitau Nuqman semput and sakit dada..terkejut mama...yela memang masa hantar rumah opah dia demam tapi sebelum tu dah bagi makan ubat..terus call En Hubby suruh bawak Nuqman kat emegency..yelah selalu kalau sakit biasa-biasa takada Opah dia call aku kat opis nie mesti teruk..tapi takde teruk mana mama dia jer over...hahaha..aku suruh budak opis hantar kat wad emergency..nasib sampai sanatak ramai orang...

Dah jumpa doktor bagi nebuliser bagi lancar kan pernafasan dia..doktor kata sakit dada tu sebab kahak dia banyak..batuk tapi tak reti buang kahak..tupasalnya benda berkumpul..dah settel terus halfday..tapi Nuqman still lemah lagi ..satu hari tak nak makan katanya takada selera...kesian dia..balik bagi makan ubat suruh dia tidur..nasib tidur tapi dah bangun hurmm rimas aku..kejap-kejap merengek-rengek la..sakit sana sini la..suruh picit sana sini..hurmm bila aku sentuh jer abang dia si Amsyar nie melalak-lalak..jeles betul dia dengan abang dia..aku bangun nak kencing pun nagis..ngada-ngada betul dia..


aku pun amik cuti sehari nak pantau kesihatan dia so far ok sikit la dari semalam dah nak makan minum..tapi yang still tak ok si Amsyar pantang aku bangun nak buat kerja..nagis jer kerja dia tahu..dia nak aku duduk depan mata dia main..nak tunggu dia tidur baru buat kerja memang tak adalah..tidur pun kejap...tapi semalam tengah tumis sambal boleh la terpercik masuk mata..choiiii sangat..pedih giler mata aku..Si Nuqman pun tak tahu dah nak melayan adik dia..nagis jer..riuh rumah aku..dia nagis nak berdukung geram aku dengan dia..baru sehari cuti aku rasa macam nak pengsan dengan perangai Amsyar..memang banyak beza betul jaga dia nie..sabor jer aku..sabor tetap sabor tapi sekali dua tetap kena pang dengan aku..hahaha..puas hati aku..tapi tak sampai setakat tu dia tetap balas dengan bagi gigitan cinta pada mama dia..hahaha..

Tapi yang best sempat jugak masak dengan aku biar dia nagis melalak...En Hubby balik nak makan tengahari baru aku mandi suruh dia jaga kejap....hahaha sampai tak sempat nak mandi nasib sempat gosok gigi..hahahaha...


           Mama Noor 

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates