Wednesday 25 June 2014

Keputusan Peperiksaan

Assalammualaikum..

semalam moody hari nie dah ok..kejap jer moody dapat luahkan hilang la stress..aku kalau marah kejap jer tapi kalau merajuk dengan En Hubby saje jer lama sikit  nak tengok pujuk ke idak last-last aku jugak yang frust..hahaha..En hubby kata merajuk la sorang-sroang takde sape nak pujk..phuiiii..

ok balik pada cerita yang sebenar-benarnya..agak jugak kecewala dengan keputusan peperiksaan anak dara aku..tapi still masih boleh pertingkat lagi dan kena usaha lebih lagi..agaknya kena ganjaran yang kebabom kut baru pelajaran pun macam kebabom kan..nie mama bagi hadiah tak kebabom jadi keputusan pun tak kebabom ya kakak..ko belum tengok kebabom mama ko macam mana pulak..

ok la semalam baru dapat keputusan penuh kakak punya..kira bolehla dari keputusan mama dia masa sekolah dulu..as parent mesti nak terbaik dari anaknya kan gitu macam aku jugak..

semalam panggil dia duduk depan aku sambil mata bertentang mata kan sambil la aku keluarkan hujah-hujan yang benas dan panas..tula dulu kat sekolah tak dapat jadi pidato sekarang sibuk nak pidato dengan anak pulak.. macam bagus jer mama dia nasihatkan..tapi macam biasa drama air mata tetap ado..puas hati aku dapat lepaskan apa yang terbuku dalam hati as long dia mengerti apa yang mama dia nak kan sambil tersedu sedan nagis...drama sangat kakak nie..dah puas nasihat dan leter  meh mama bagi  pelukan sayang....aku siap cakap "mama marah nie sebab mama sayang kakak"..aku siap buat macam jadual nak pantau keputusan dia...


NAMA : AINUR BATRISYIA BALQIS
DARJAH : 3 BESTARI
BIL MATA PELAJARAN PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
MARKAH GRED MARKAH GRED
1 B.MALAYSIA  82 A
2 B.INGGERIS  60 B
3 MATEMATIK TH TH
4 PENDIDIKAN ISLAM 78 B
5 DUNIA SAINS 60 C
6 PENDIDIKAN SENI 70 B
7 BAHASA ARAB 90 A

dah settel turn Nuqman pulak ake ..Nuqman pun macam biasa la dia mula-mula sengeh-sengeh macam mama dia nyanyikan dia pulak pastu tengok muka mama dia serius terus cuak..hahaha tau takut pastu mata bergenang air mata tapi tak nagis la..tak macho la kalau nagis takut nanti jadi bahan pulakkan..Actually result dia bagus jugak la tapi aku nak dia lebih berusaha lagi sebagai anak lelaki pelajaran lebih pentingkan bukan aku kata anak perempuan tak perlu usaha lebih... tapi mesti ada perbezaan  la lelaki dengan perempuan tak la yang penting berjaya..
NAMA : AMREEN NUQMAN
DARJAH : 1 ELIT
BIL MATA PELAJARAN PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
MARKAH GRED MARKAH GRED
1 B.MALAYSIA  100 A
2 B.INGGERIS  84 A
3 MATEMATIK 83 A
4 PENDIDIKAN ISLAM 70 B
5 DUNIA SAINS 92 A
6 PENDIDIKAN SENI 85 A
7 BAHASA ARAB 77 B
8 PENDIDIKAN JAWI 100 A







dah settel seisi beramah mesra aku pun pelukla macam aku buat dekat kakak dia..tup tup dengar si kenit jerit sambil pi..pi..( said tepi yer ) sambil tolak abang dia..jealous ko..terus ajak  bersembang ikut bahasa dia..seronok jadi ibu nie dia pelbagai kerenah anak..

ok next entry entah bila nak updated yer..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates