Tuesday 17 June 2014

Percutian Terdesak Teluk Batik

Assalammualaikum..

wahhh tajuk tak boleh blah sungguh...cuti pun ada terdesak kan..saje buat gimik dengan tajuk kan..

Actualy benda nie memang rancang nak pergi bercuti last minute cancel ada hal lepastu tiba-tiba decide boleh pulak pergi bercuti..plan pun terdesak jugak..semuanya tergesa-gesa jer..

Masa nak ontheway pergi kalau ikut dari Bidor ke teluk Batik makan masa sejam setengah jer tapi hari tu dekat 2 jam lebih baru samapi mana taknya asyik jumpa tandas jer berhenti nampak stesen minyak berhenti..Nuqman boleh pulak perut dia meragam terbery-bery jer..kesian dia..

bila kulit selalu cantik jerkan sekali sekala bagi hitam dan berbelak sikit baru original asli orang kata..hahaha..kitaorang pergi mandi kat Teluk Batik lagi..masa pergi cuaca memang cantik dan cukup n panas terik dia..kitaorang sampai orang memang tak hinggat la ramai giler orang tapi still masih dapat tempat redup la nak pasang khemah..

sampai-sampai jer perut megelupur lapor terus makan dulu dah kenyang baru terjun mandi..


bawak bekal nasi ayam jer senang dan cepat nak masak..lepastu bawak satu tupperware besar keropok..yang best ayah aku siap perli aku kata aku macam nak berkampung kat sini mana taknya sebotol besar gula aku bawak..aku kan malas nak transfer benda ke dalam bekas kecil nak senang dan cepat aku angkut jer..



nie pertama kali dalam hidup Amsyar pergi mandi laut..hurmm ingatkan dia suka rupanya tidak..bila aku letak dia dekat dengan air terus dia jerit peluk aku kuat..hurm aku try duduk atas pasir sama jugak melekap jer dia..ajak main pasir pun tak nak asyik tunjuk kat khemah jer..abang dengan kakak dia toksah cakap la memang excited la..masa kitaorang pergi memang ombak kuat dan menganas jadi mandi pun kat tepi-tepi jer..aku mana boleh tahan tengok mesti nak mandi jugak aku basahkan jugak si Amsyar..jerit- pun jerit janji mak ko dapat mandi..hahaha..tapi yang syok bila air laut kena mata mengelupur budak duaorang cari tudung aku sampai senget tudung aku diorang nak lap mata .

Amsyar dah merengek terpaksa jua aku mengalah bawak dia naik..sampai kata ats dia suruh aku lap kaki dia..geli kut kaki dia ad pasir..ngada--nagada kalau kat rumah elok jer ko korek pasir main..dah bersih ala-lah kadar bagi dia tidor..senang kerja aku boleh aku mandi puas sikit...puas jugak gelak tawa mandi bersama Ucu, main lompat-lompat bila ombak datang..anak-anak aku tengok jer..Nuqman best bila ombak nak datang dia lari dulu..hahaha..

dah puas mandi jalan-jalan kat sekita bandar dia..orang memang ramai..sesak nafas aku tengok..aku kan manja mana boleh orang ramai serabut aku tengok..

muka budak happy



Amsyar bersama kakak Tisya

sukanya dia
 geram tengok Amsyar dah macam budak besar jer..nape cepat sanagt nak jadi besar nie..

Ucu dan Ayah tak boleh dipisahkan
aku pun tak tahu apa motif dia posing kat situ..nak pergi sorang takut roboh so terpaksa la ayah menemankan..

ucu ekin 

feeling tunggu anak raja datang ke??
kali nie pergi sini tak da nak bergambar sangat..sebab semua tempat dah pergi just bawak ucu jer..lagipun muka dah terlebih cun..hahaha

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates