Thursday 12 May 2016

Kuih apam nasi , popia sayur dan kuih cara

Assalammualaikum..

Ehh rajin sangat aku bulan nie tau asyik buat kuih jer..resepi semua google jer..selama nie main beli jer sekarang anak dah besar dan pandai makan so mama pun nak tunjuk skill buat kuih walaupun semua kuih adalah 1st time buat..hihihi

menyesal pulak kan dulu masa ibu buat kuih ko tengok je dan tau makan dan tau nak arah je nak kuih itu ini kan..sekarang menyesal tak belajar kan..

Hari itu ibu dah wasiat kat aku barang-barang kuih dia la..bukan wasiat la just turun temurun je la..ibu kata tak payah beli semua itu ibu ada..jimat duit aku..hihihi..nanti aku dah malas aku past kat Ucu Ekin pulak barang-barang kuih nie..

Hari tu rajin buat kuih cara peluh-peluh aku bersauna kat dapur dengan si kakak..kira boleh la terima tekak dan tak berapa nak comel jer la..dah siap masak macam biasa mama akan paksa anak-anak mama makan..alhamdullilah diorang suka...



kuih nie pun kegemaran juga so buat sendiri bubuh gula banyak-banyak..sedap jer..




popia sayur kakak nak makan..lagi hari tu dia suruh aku buatkan..kesian dia asyik pospone je..dah beli barang semua tinggal nak buat ada hal lepas tu inggat free esoknya nak buat pun tak dan juga sebab nenek aku meninngal duni..berdesup kami dari Perak balik Johor..pospone lagi..semalam baru dapat buang letih-letih pun buat juga takut kempunan kan..



malam-malam buta goreng popia seronok tengok dia makan..lepas nie buat banyak sikit nak frozen kan kata kakak yang ini sedap mama buat..kembang kuncup mama ko..hari tu donat pun dah frozen..lepas nie nak makan goreng je .




nie pun gigih buat apam nasi walaupun kena perap dua jam.gigih malam-malam buta kukus kuih nie..budak-budak pun teruja tunggu sampai siap..hahaha

nie la kalau mood rajin macam ada kuasa je walaupun letih tetap gigih buat..nie budak dah request macam-macam kuih..sabar ya nak mama baru nak belajor..nasib Amsyar kecil lagi tak tahu nak minta lagi..




No comments:

Post a Comment


Blogger Templates