Friday 22 July 2016

Geng Anak-anak beraya

Assalammualaikum..

Hari tu Nuqman dengan kakak nak panggil kawan dia datang so diorang minta aku masak sup..macam tahun lepas dia panggil group nasyid je so tak berapa ramai..Tahun nie ramai pulak datang nasib makanan cukup..seronok tengok diorang makan bertambah-tambah makan.aku syak geng ahli surau kut yang datang sebab ramai ..geng perempuan tak ramai..

sebelum makan kitaorang minta ustaz Syafiq baca doa selamat sikit..sebab ramai kan so boleh la buat doa selamatkan..aku masak malam tu nasi impit bihun sup ada la sikit keropok dan gula-gula..tahun nie goreng sosej funfries dan nugget..laju jer budak makan..

nasib si abar dan aiza datang so diorang tolong cover kat dapur top up kan bila habis sebab kalau aku sorang-sorang maybe kelam kabut aku basah ketiak aku kat dapur..seronok tengok diorang makan setiap kali top up makanan habis jer terkejar-kejar laki bini tu kat dapur celor bihun dan goreng benda tu..hihihi kesian dia..


nampak tak baju jubah hitam tengah sibuk merakam gambar buat kenangan..si kenit tu sibuk je joint menyelit kat situ..


geng-geng anak sedap menikmati makanan..tahun nie sup ayam jer buat tulang tak ada stok sebab banyak bebenor orang beli buat open house..


Ustaz Syafiq dan ustaz khairul juga merupakan uguru nasyid dan guru ngaji diorang orang terakhir ambil makanan depa bagi anak murid depa serbu..


gambar makanan tak sempat amik masa tu sebab depa sampai aku baru jer siap susun atur makanan..so tahun depan ada rezki lebih acik buat lagi open house  ya..dekat pukul 10 baru depa beredar..anak-happy mama pun happy..


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates