Thursday 11 July 2013

Perihal BerSahur Dan BerBuka Puasa...

Assalammualaikum...

1st puasa..syukur alhamdullilah semua halangan dapat diatasi kami sekeluarga..Waktu 1st sahur makan berselera kami anak beranak kecuali Kak Ainur..

Ok kita cerita dengan si kakak dulu..hanya makan setengah sosej jer dengan suku air milo..ada dua tiga teguk air masak minum..berbaloi ke korang rasa di tahan puasa..

Ok lagi 15 minit nak buka puasa dia termuntah..muntah air jer..aku tengok muka dia pun dah pucat lesi..kesian aku tengok..tapi aku cakap sikit lagi jer..teruk mama ko bukan nak bagi buka..masih suruh tahan lagi..rugi la rasa..dah buka dia punya minum air bergelas-gelas..makan roti john sepotong adalah sebesar 3jari..pastu tak selera katanya..kesian kakak padahal bukan kali pertama puasa nie masuk tahun ke 4 berpuasa..sahur 2nd aku paksa dia makan..aku suap dia makan..manja tau nak bersuap-suap..banyak jugak makan..pastu aku ada buatkan roti celup telor untuk dia..makan jugakla..berselera sikit aku tengok..agaknya takut jadi macam semalam agaknya..Pastu aku paksa makan kurma.sikit..alhamdullilah

Si Nuqman nie lain pulak..waktu sahur ke  buka selera aje ..bagus anak mama..1st sahur punya semangat dia makan..tak nak nasi katanya.. makan daging burger dengan roti  ngan air milo..ok macam mat saleh jer..2nd sahur dia makan nasik banyak jugak..daging burger tetap ada..aku suruh makan kurma haram dia nak..nie tahun ke3 Nuqman puasa..

Cuma pagi tadi mood nak masak dah spoil..cadang nak tambah lauk terus tak menjadi..mana taknya tapak tangan tercucuk pisau..terbelah sikit..giler sakit pedih kena air..cari minyak gamat takda pulak..hangin badan aku  satu minyak pun tak ada kat rumah...last-last aku amik ais balut dengan kain tekup jer jari nie..sebelah tangan buat apa yang patut..

Nie masih berdenyut-denyut lagi nie...nak pegang apa benda pun sakit..Ok la setakat nie jer..cadang petang nie suruh En Hubby beli lauk siap la..tak boleh buat kerja..hahaha.... ngada-ngada jer kan..

ok to all selamat berpuasa dan beramal ibadah...

 noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates