Wednesday 31 July 2013

Shoping

Assalammualaikum...

Alhamdullilah settel dah semua  baju raya anak-anak dan mak bapaknya..minggu lepas cuti panjang balik Sungai Buloh rumah ibu..berbuka pulak dengan orang sana..walaupon sibuk shoping tapi dapat jugak buka dan sahur bersama..

Konon -konon raya nie nak pakai tudung adijuma..gigihla aku pergi the curve..katanya ada sale...pergi-pergi lah kiosk jer..ingat butik dia..hurmmm......orang pun ramai dan paling best tudung pun dah banyak habis..so kitaorang duduk pandang -pandang jer lepas tu pergi tempat lain..penat pusing the curve pergi the store kat Sg Buloh..dapat beli kakak punya kasut jer..Nuqman cerewet ke bapak dia yang  cerewet..aku pun tak paham..Nuqman berkenan si bapak pulak kurang berkenan..hasilnya tak beli pun..time tu ko jangan cakap la mula merengek bak baby tua..lagi bengangla dia si kakak dah dapat..si kakak dah senyum giler kasut yang dia minat dapat.. pusing-pusing cari barang anak tapi takde berkenan..balik gitu jer..tension aku...nasib si Amsyar mood bagus ...sebelah malam pergi uptown konon nak cari barang budak lagi..pergi dah susah nak dapat parking penuh jenuh  pusing-pusing..kat situ ada lah tak sampai 1 jam dah balik..manataknya Si Amsyar dah buat lagu rock acapila kat town tu..apa lagi jom balik la ..wahhh tension aku...dah barang cari belum dapat lagi ..amsyar buat recording pulak kat situ..berganda-ganda tennsion aku..hasilnya hari first day apa pun tak de..

Second day En Hubby ajak pergi Jalan Tar..wahhhh tempat palingggggg aku tak suka pergi time nak raya..dah puasa..jem giler dengan orang pun ramai..time nie kakak tak nak ikut...lagipun dia letih dan barang dia pun dah ada dan Amsyar pun kena tinggal dengan nenek..hahaha...time nak pergi Si Nuqman dah demam..demam pun gigih jugak nak pergi nak cari barang dia..sebelum pergi tu aku suruh buka puasa..yang best dia tanya aku.." ma kalau Nuqman buka dapt duit raya tak?"..aku kan suka dera mental dia.." tak dapatlah "..dan-dan tu terus nak puasa walaupun sakit..hahaha..pastu aku cakap balik kat dia" buka la adik kan demam takpe mama bagi jugak"..barulah nak buka tu pun siap ada janji tu...dah ada Amsyar pun still tersasul panggil adik..

Masa on the way nak pergi aku beli minyak angin ..kool fever..dengan makanan untuk dialah..masa tu suhu badan dia memang panas tapi tetap gigih  nak pergi..sampai kat sana pergi Sogo..ya allah ramainya umat kat sana bershoping...tangan aku memang tak lepas pegang Nuqman..risau aku..tu pun aku dengar ada jugak budak hilang..aku fikir nak beli barang jer kalau tak takde aku nak redah tempat camnie..nasib kat sini dapat..fuh lega..pastu rembat jugak baju Amsyar..dah banyak baju Si Amsyar tahun nie..dah sale tak ke giler nak tengok haruslah rembat sehelai dua jugak..dah dapat barang terus jer ajak balik..takde maknanya yer ok..En Hubby ajal pergi cuci mata kat Jalan TAR..Nuqman time nie dah bising lenguh kaki lah .yela orang demam kan..

Photo: Demam pon gagah nk shopping..
budak demam

Last day shoping jugak baju kakak.. tinggal baju dia jer tak ada..dahlah nak baju  fesyen kini..so layankan jerlah..nasib dapat tapi basah ketiak jugak aku cari baju..pusing pusing..Amsyar pun good boys..diam jer dalam stroller kena tolak walaupun panas...dia pun heran apsal ramai sangat orang nie..dah settel baju anak..lega aku boleh dah nak raya..excited ..Alhamdullilah ada juga rezeki untuk ayah...ibu aku tak beli sebab aku tahu menantu dia dah belikan...hahaha...Ucu tahun nie dasyat mengepow aku..aku beli dia pun dapat..kalau aku tak belikan mula lah nak buat ayat pujangga...."aku jer sorang adik pompuan ko"..ayat buat aku touch...terus amiklah mana yang bekenan takpe aku belikan..maujer bagi tendangan KungFu.. itu dengan aku..dengan abang aku pun dia dapat..taktahu pulak ayat apa dia guna...dengan ibu and ayah lagi lah dia dapat..tau lah bujang lagi..takpe tahun depan Ucu dah habis belajornanti dia kerja  kita mengepow pulak dia...hahaha...

Ok..setakat nie cerita jer shoping baju raya..

Noor..


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates