Friday 2 August 2013

Menu Buka Puasa

Assalammualaikum

Tadi belek-belek kalendar..nak plan cuti raya..ehhhh dah nak dekat raya..apa pun tak prepare lagi..mula nak tension aku..mana taknya rumah tak berkemas lagi..tingkap tak lap lagi..sarung kusyen dengan langsir tak cuci lagi....kemas nak sambut raya jer..kuih raya yang nak buat belum lagi..hurmmm sempat ke tak aku nak buat nie..barang dah beli..kuih tunjuk nasib dah dapat..tu pun satu bekas dah kena makan budak-budak termasuk aku..hihihi...yela time nie nak makan nanti dah raya tengok jer..jemukan.kan..

Tahun nie alhamdullilah tak miss lagi sahur..sebab fikirkan budak-budak jer kalau tak fikir takde budak-budak nie aku bangun minum air pastu kejut  kat En hubby bagi segelas air ..hahaha,,kejam bini ko..Tahun lepas masa takde baby kitaorang selalu buka kat luar..ada masa sahur pun kat luar kejut anak pukul 4 pagi ajak sahur..hahaha..terpisat-pisat budak dua orang nie bangun..tahun nie takde..semua air tangan aku..hahaha..tapi best jugak tahun nie..En Hubby rajin jugak bangun sahur.."pa esok sahur bangun buatla apa yang patut" arahan dari bini ..dah siap En Hubby pun kejutla permaisuri dia bangun hahaha..kejam ke tak kan..kita kena adil dan saksama..

Tahun nie makan luar ada lah baru dua kali tu pun atas jemputan orang..dan yang best lauk takde main tunjuk-tinjuk dah..semua aku masak..kalau beli pun setakat kuih muih dengan air jer..rajin betul aku masak..balik rumah masak simple-simple jer..yang buat aku seronok nak masak nie pun sebab anak- anak jugak..setiap kali aku masak Nuqman dengan kakak jer mesti puji.." ma masak yer..ma masak semua sedap".."ya ke sedap makan-makan nanti ma masak lain lagi"..tapi ada jugak tak masuk akal ... takan ikan lumur garam kunyit pun sedap sangatkan kan.. tapi pernah tak dengar orang tua cakap kalau masak dengan ikhlas dan penuh kasih sayang ikan masin pun sedap..hahaha..En Hubby nak aku tanya baru ler jawab tu pun nak tak nak jer bagitahu..sabor je la..

Ok siap untuk entri buka puasa tahun 2013..hehehe..

Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates