Wednesday 28 August 2013

Busy Dengan Raya

Assalammualaikum..

Selagi tak habis Syawal selagi tu la tak lekat dekat rumah..Sabtu dan Ahad baru nie bukan main busy lagi kitaorang sibuk beraya ke rumah orang and dapat jemputan..Aku busy pergi sana sini terima jemputan tapi yang paling best jiran sebelah menyebelah tak sempat pergi lagi.. camne?? sapa nak jawab..??jiran sebelah pun pelik tengok family aku..aku buat rumah macam homestay jer..balik ruumah kejap karang tak samapi satu jam dah keluar balik..kalau hari kerja..malam baru ada rumah tu kalau tak ada event..tahun nie memang busy sikit..busy raya..hihihi...sapa nak datang kena call dulu..kalau main terjah jawab nya tengok jela pintu rumah yer..hahaha..

Sabtu kitaorang pergi jamuan raya ofis aku kat Ipoh..diorang suruh staff datang pukul 10 tapi aku kan VVIP so pukul 1 baru sampai..hihihi..malas aku nak joint event awal...Sampai teruja tengok makan terus makan gambar pun tak dan amik semua gambor nie aku curi dari FB member yang rajin menangkap gambar...

kambing 



satay
nasi arab
  



char kuetiow
mee rebus
  
Lemang & rendang,cendol

Lepas perut dah kenyang terus pergi Bukit Beruntung pulak,open house geng MPV Ria Family kat Qbowl Bukit Beruntung..Sembang dan rehat kejap pastu pas Amsyar kat En Hubby aku yang mula makan dulu..lapar balik ok..diorang sedia nasi beriani ayam masak merah pastu ada lah lauk yang perlu dimakan bersama nasi..keterujaan aku pada roti jala dengan kuah kari ayam..best dan sedap..dah kenyang baru amik Amsyar dan suap kuih raya sambil tengok orang main bowling..Kak Ainur dengan Nuqman tu apa lagi mengelijat jer nak main bowling..makan sikit pastu sibuk nak main bowling..

Malam pastu kitaorang peri rumah geng RF dekar Bukit beruntung...lepak-lepak kejap diorang ajak pergi rumah RF kat Subang ada buat BBQ..time nie dah dekat pukul 9..so aku decide dengan En Hubby tak jadi joint nak balik terus Bidor..Letih seharian dengan badan dah masam..budak dua orang nie sibuk ajak pergi..sekali aku menjerit terus diam..aku dah letih dengan Amsyar yang heavy lasak lanie..Lagipun kesian kat Amsyar tidur pun kejap-kejap pastu bangun...Lagipun nanti En Hubby dah jumpa geng RF dia mahu sembang tak ingat dunia..ada karang 2-3 pagi baru nak gerak dari sana...aku jugak letih kendong Amsyar karang..Esok ada open house lagi..Dalam kereta  tak sampai 10 minit budak-budak tidur dengan aku-aku sekali..so En Hubby drive sambil layan lagu..Aku kan manja tak boleh nak letih-letih tidur pun kena cukup so sebelum rasa badan tak sedap kita kena rehatkan diri yer....

Sampai rumah dekat pukul 11..masa mata pun segar sikit..layan tv kejap sambil makan burger...tadi En Hubby singgah kejap beli burger..bukan main lagi tak kenyang-kenyang kitaorang..habis drama tv pastu terus tidur...

Ahad pulak Open house start petang so kitaorang pergi dekat Bidor dulu lepas tu terus ke Tanjung Malim..Raya rumah sedara -mara yang duduk berdekatan kat situ..Lepas Maghrib kitaoarng terus ke open house RF..tapi kali nie dari rumah pertama sampai last rumah kitaorang pergi menu semua sama..semua sedia bihun sup..sup jer lain-lain ada rumah ni sedia sup ayam dan rumah satu lagi sedia sup tulang..nasi himpit kuah kacang dan rendang..nak tak nak tuan rumah dah sedia makan tetap makan..nasib baik anak aku tak laser..kalau tak  mahu aku cilikan mulut budak-budak nie..

Time nie aku dah tak selesa badan..selsema dah menyerang..tekak pun dah perit..jangan lah nak demam..balik lekas-lekas cari bekas ubat  telan panadol..Tahun nie memang beraya sungguh kitaorang..Lepas nie dah tak da jemputan open house ada pulak jemputan kenduri kawin..camne nie..Kenduri kawin kejap tak pela..masih ada lagi kat rumah so lepas nie kitaorang tunggu pulak kunjungan tetamu..

Bila preview balik terkejut aku..panjang betul entry nie..tak pela cerita raya kan..rasanya untuk stok cerita raya dah tamat...Ok Selamat Hari Raya untuk semua..

Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates