Monday 5 August 2013

Biskut Raya

Assalammualaikum..

Mood buat biskut raya dah datang..punya lah lama tak buat biskut raya selama nie asyik main tunjuk jer..tiba-tiba ada anak kecik mood rajin pulak..tapi aku takde buat biskut yang gempak sangat pun just biskut yang senang jer..

Plan hari tu nak buat biskut dengan anak-anak saje nak tunjuk skill kat anak-anak bair depa tahu yang mak dia teror buat biskut raya...tu la bajet nak menunjukan lah..last-last Si kakak and Si Nuqman tidur rumah opah....hurmm tak pela buat sendiri jerla..masa buat biskut tu teringat kat budak-budak kalau ada kan best boleh jugak bantu apa yang patut..tak pela next year kita buat sama yer...

2 hari dua biskut buat..hahaha..takde mana banyak pun takat dalam 200 biji jer..mana taknya.. siap satu jenis si bam-bam dah bangun tidor..terus stop buat..Buat biskut mazola dengan conflake madu jer..biskut tak berapa senang jugak la..

bahan-bahan

bakar jangan tak bakar

siap conflake madu

Time aku buat biskut mazola bila teringat sampai hari nie kelakar jugak..sorang-sorang kelam kabut susun biskut..goreng kacang pastu buang kulit..bagi aku time nie menguji kesabaran aku nak kupas kulit..melambatkan masa aku membuat jer...time nak blender kacang boleh aku marah and monolog sorang -sorang di pagi nan indah..blend boleh pulak tak tajam and boleh nak jem...bikin aku panas jer..rasanya nak simpan jer terus barang buat kuih nie..tapi aku pujuk diri berselawat banyak kali akhirnya siap jugak..

mazola versi aku
Masa buat tu terliur jer tengok sedap ke tak..pas buka harus lah rembat rasa..perhhhh dia punya nikmat kesedapan terserlah..hahahaha bajet puji diri sendiri..biskut nie orang bubuh kacang kat atas aku dah malas aku bubuh jer manik warna warni...tak kuasa aku nak kupas kacang lagi...

siap masuk botol..
Akhirnya biskut raya pun siap..masuk dalam botol pun dah siap tinggal nak kemas rumah jer lagi..tak dan nak buat sorang-sorang...esok lusa ajak Kak Sya dengan Nuqman masuk kuih dalam balang kuih raya...biskut nie bagi kat emak aku sikit..kat Opah Amsyar sikit..selebihnya rumah aku..

Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates