Monday 24 February 2014

Puas Hati Atau Ketidakpuasan Hati

Assalammualaikum

benda nie dah tiga empat hari jugak la berlalu..disebabkan tak boleh simpan dalam hati terus jer aku rajin update dalam blog..takut pulak simpan lama dalam hati jadi penyakit pulak..cukupla dengan ujian yang sedia ada nie..

nie aku tak puashati sangatttttttt dengan tempat kerja aku..kat bahagian HR nie...geram membuak-buak..camne nak start yer..camnie hari tu Dato adala umumkan untuk staff yang layak dan mula kerja dari tahun 2001 sehingga 2005 diberi tawaran ke Umrah suami ister dan diberi duit poket..alhamdullilah....so sapa berminat mohon buat surat la..yesss aku start tahun 2003 ok la tu rasa ada harapan..berkobar-kobar la aku mengarang surat dan hantar kat HR...area aku hanya ada 3 orang jer layak..masa tu tak kisah sangat la kalau ada rezeki kami dapatlah pergi..permohonan pun 30orang terawal..yang lain diorang ambil anak syarikat yang lain...

masa dah apply tu dah cerita kat budak-budak nie..dah cerita kat adik beradik..overkan belum hitam putih lagi dan over...hahaha..yelah pergi UMRAH tu..

Tup-tup tak da rezeki aku takpe..tak adalah frust sangat kan..ok lagi member ofis yang masuk tahun 2001 pun tak dapat,,apa motif nak samakan dengan orang lain..hahaha..

Tapi yang buat aku marah yer...marah sangat dan tidak puas hati..tidak adil..berat sebelah..dan orang kuat kipas bos...dapat pergi umrah..dahlah bukan dalam kategori yang dicakapkan..baik tak payah cakap ikut tahun..random kan jer yang pergi..nak mengamuk pun tak gunakan..kita nie bukan jenis kipas kaki kepala tangan bos pun..kita ikhlas dalam kerja..chewaahhhhhhhh..ayat raih simpat betul..aku pujuk diri sendiri takpe ALLAH tu maha adil..

tu pasal tidak puas hati nie nak cerita pasal puas hati sangatla...mood kena happy jer..setiap tahun macam biasa bonus meletup-letup tu aku tak kisah sangat kan pasal tu sebab dah biasa dapat..eksyen jer bunyi kan....dengar citer pun gaji pun ada kenaikan naik lagi..oalhamdullilah rezeki anak-anak dan yang best dapat pergi melancong free dan dapat duit poket lagi..yeahhhhhhh...cuma kali nie pergi suami isteri jer...kesian anak-anak kena tinggal takpela bagi can kat mamapapa nak honeymoon pulak..tahun lepas boleh bawak satu family aku tak dapat pergi tengah pantang..so pasrah jer la..

So nie jer nak luahkan rasa hati dari sanubari tuan belog..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates