Monday 3 February 2014

Ramalan Ku Benar Belaka

Assalammualaikum..

nie bukan tajuk lagu yer..seperti yang dinantikan pada 30hb tu kan..seperti yang dijangkakan..memang benar ramalan ku benar belaka..chewahh macam tajuk lagu dah pulak..

Hari tu pergi check up kat Hospital Bainun..buat scan dengan doktor pakar..kitaorang sampai dalam pukul 8:45 pagi..sampai-samapi memang ramaila..so tunggu jer giliran sambil menahan lapar..kena puasa kejapkan sebelum scan..masa nama kena panggil untuk scan dup dap dup dap jer hati bukan takut nak scan tapi berdebar nak tahu keputusan...

Masa scan doktor suruh tarik nafas dalam-dalam pastu tahan kejap berapa saat..tahan jap la..pastu doktor suruh ulang lagi..yang tak best nya doktor tu pandang aku pandang monitor dan ulang lagi..hurmmm lagi la aku tak senang hati..pastu doktor tanyala macam-macam..

keputusannya doktor kata teramat banyak dan tak boleh dikira batu dalam sekitar hati dan hempedu..paling kecil 0.7cm..doktor kata takde cara lain melainkan operation..aku dengar jer kena operat takutnya...lagi la jantung laju macam nak terkeluar je..bukan apa aku dah pernah jaga ibu aku operate dan penyakitnya sama macam aku..tapi ibu kena buang hempedu terus..bila refresh balik kenagan jaga ibu lagi buat aku takut....

bincang dengan En Hubby nak try tradisional dulu atau pun berubat kampung...takut nak kena belah perut nanti...so aku dah search kat intenet macam-macam diorang cuba buat untuk keluarkan batu karang ...nie aku nak try cara diorang makan epal selama 5 hari dan hari ke6 makan epsom salt ..makan minyak zaitun campur lemon..

aku mohon pada sesiapa yang ada cara lain bolehla kongsi dengan aku yer..tak kisah la apa jua..aku akan try...

2 comments:

  1. Khai cepat Sembuh tau...selagi mana yg termampu nak buat terus kan..jgn putus asa..aku doa kan ko cepat sembuh...take care...

    ReplyDelete


Blogger Templates