Monday 3 March 2014

Aktiviti Hujung Minggu Abang & Kakak

Assalammualaikum..

Sejak zaman yang semakin advance nie aku sebagai mama prihatin telah memutuskan budak dua orang nie di beri ilmu di dada..ilmu sangat la kan..ilmu pertahan kan diri jer..yela dari dua beradik nie duduk rumah tak ada buat apa..baik pegi belajor..kalau kat rumah asyik gaduh jer..aku pun tak faham dengan Nuqman kuat bebenor kacau orang..bukan dengan kakak dia saje dengan aku sekali dia kacau..aku taula dia nak gurau tapi ada masanya wrong time  la ..ada sekali tu adik dia tengah nyusu badan kan pastu boleh dia geletek tapak kaki adik..lepas tu si adik nie pun suka la and geli pastu suka sangat kan terus dia ngap sekali aku punya tutttttttt..hurmmmm apa lagi memang kena la dua-dua..senyap dan terkedu kejap..hahaha

ehhh tersasasr citer pulak..actualy hari tu tak nak jugak masuk takewando takut kaki patah macam cousin dia..cousin dia tu terlebih terror tu sampai kena simen kaki dia..jenuh jugak aku pujuk bagi kata-kata manis..ada tu si kakak cakap nak masuk takewando tapi malu..Nuqman pulak kalau kakak masuk dia masuk..hoiii tu pun ada ke..last-last termakan juga pujuk..tapi sekarang tengok diorang happy dan teruja setiap Sabtu..

Setiap hari Sabtu kelas takewando dari pukul 2.30petang sampai pukul 5 petang..berapa jam tiada rumah macam aman jer  macam tenang jer..Amsyar tidur pun lena tapi diorang balik hurmmmm riuh rendah di buatnya..tapi itluah penghibur aku..itulah kawan gaduh aku..itulah kawan bergosip aku..itulah juga kawan main aku..wahai anak-anak..

Actually baju pun baru dapat lagi bertambah happy la diorang..kalau tak bising jer Nuqman tu..salahkan papa tak bayar yuran katanya tu yang tak dapat baju lagi..padahal bukan hari nie ko bayar hari jugak ko dapat..itulah Nuqman serba serbi nak cepat...


Ada berani
Balik dari kelas dah dapat baju aku cepat-cepat nak snap gambor diorang..macam biasa semua buat muka tapi diorang mana leh lawan bila mama kata nak amik gambor kena la buat muka happy..hahaha..senyuk dalam paksa.
malu-malu jer
Balik rumah mula sibuk tunjuk aksi-aksi yang di belajar..pastu aku tensionn tengok..dia buat tunjuk cara olok-olok tapi dia bantai gaduh betul dengan si lemah gemalai ( kakak )

tunjuk aksi
Lepas nie dah ada pertahan diri lega sikit..kalau sekiranya berlaku kecemasan diorang dah tahu nak pertahan kan diri ...
Photo: Anak2 ku brtambah seronok g teakwando ...
Dh dpt baju ... 
..
kami baru tali pinggang putih
mama harap abang dan kakak belajar sampai habis yer..nanti boleh ajar mama papa dan amsyar pulak yer..actually si kenit tu kadang ikut jugak..abang dia lompat dia pun nak lompat..macam terror jer..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates