Tuesday 4 March 2014

Dapur Berasap Lagi

Assalammualaikum..

Hai reader semua hari nak nak share makan..sila telan air liur jer yer..jangan tenung lama-lama pada gambar takut ada yang kempunan..hahaha..macam sedap sangat aku masak kan sampai korang nak teleleh air liurkan..kan..

Nuqman request nak makan lontong..benda nie dia dah mintak lama cuma tak berkesempatan jer nak buat..asyik bizi jer..bukan bizi apa..dah subuh sambung tido balik tu yang adakalanya terlajak dari time breakfast..yelah time weekend jer boleh lewat bangun..hari lain dah silat panggung nak pergi kerja..bagi can kat mama nak rehat kejap..

malam tu dah prepare barang nak buat lontong esok tinggal nak masak jer nasi impit pun dah rebus malam tu...esok tinggal nak campak mencampak jer bahan dalam periuk..aku pun tak tahu sejak bila dia pandai makan lontong setahu aku dia kurang suka benda berkuah macam nie..so dah dia nak makan so kita layan jer..kakak jugak senang apa di masak itulah di makan takda nak request-request bagai..alhamdullilah dapat anak yang tak cerewet..memang senang jaga dia dari kecil sampai la nie..

lontong + sambal ikan bilis

Disebabkan hari tu dah masak over kan so tengahari memang aku tak masak..just masak nasi jer..makan la sampai petang..alhamdulilah habis licin..malam goreng telor makan sama kicap jer..dah tiba-tiba jer malas masak..tapi lauk macamtu jugak sedap dan buat aku bertambah-tambah nasi..hahaha

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates