Thursday 6 March 2014

Perlu Ke Nak Fikir???

Assalammualaikum...

Sejak kebelakangan nie sejak dapat tahu ada penyakit  hari-hari asyik fikir tentang kematian jer..yer kematian itu akan datang..tapi fikir balik sakit pun tak ada la teruk sangat tapi tak tahu aku yang suka imagine over dan berfikiran negatif..hai Noor wakeup think positif..

entah la dari hari tu dengar cerita pasal jiran aku tu hati tak tenteram jer..asyik terfikir-fikir jer..asyik berlegar-legar jer dalam otak..nak luahkan takut orang kata nak minta simpati..tapi luah dalam blog tak meraih simpati ke..hahaha..motif tetap sama jer kan..hahaha..Saje nak sedap kan diri sendiri aku berprasangka mungkin dah sampai ajal nya..

hari tu macam biasa sekali sekala kalau tak masak petang dan  dah planing nak makan luar memang ada masa lah nak beramah mesra dengan jiran tetangga sambil bergosip mak jemah kan..kalau tak memang keletak keletuk aku kat dapur sambil jeling-jeling kat luar tengok makcik-makcik bergosip....petang tu tengah sembang syok tiba-tiba makcik nie bagitau ada lah entah sapa nama dia aku bukan kenal sangat orang satu taman aku..yela taman dah besar orang kenal aku pun sebab aku ada kedai makan..tu jer orang kenal aku aku yang tak kenal...hahaha.."Si A baru jer meninggal muda lagi..meninggal sakit macam nor..batu dia pun banyak pastu kecil-kecil macam pasir"..ehhh sama macam aku jerkan..cuak dah pastu mak cik tu cakap "lagipun dia dah demam beberapa hari dan dah tahap bahaya sebab dah kuning..."ok...aku takda simptom tu lagi..lega sikit..lepas tu makcik tu cakap "dia lagi dua hari nak kena operate kat Hospital Selayang dah booking dah untuk dia tapi Allah lebih sayangkan dia.." Inallilahhirojiun..al fatiha untuk arwah..

Tapi aku fikir balik aku kena kuat demi anak-anak aku..En Hubby tak pe dia memang sentiasa cool je..tapi buat masa nie alhamdullilah sejak berubat kampung nie tak de diserang tiba-tiba sakit sampai nak tertonggeng -tonggeng..tapi ubat pain killer memang sentiasa menemani aku..harap-harap semua sihat la lepas berubat nie..nie pun tengah tunggu call untuk buat CT scan..harap-harap masa nak CT Scan nie tak ada la yang serius sangat..dah berharap sangat dengan keajaiban ALLAH aku sembuh dari penyakit ini...AMIN...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates