Friday 4 July 2014

Rawatan Susulan Batu Hempedu

Assalammualaikum...

nak cerita lagi pasal buat rawatan sakit batu hempedu..actually memang tak ada sakit lagi..last sakit yang masuk Hospital itu jer tu pun bulan November tahun lepas..

Walaupun tak sakit tapi still masih pergi berubat kampung..ikhtiar tak nak buat operation jer..Last check awal bulan Jun hari tu kat darah dah normal lepas tu dia minta buat ultrasound sekali lagi..

Dua hari lepas pergi buat ujian ultrasound Kat Hospital Ipoh..keputusan Doktor kata masih ada batu yang kecil-kecilla..frust dengar masatu..Doktor Pakar Ipoh tu tanya jugak ada sakit ke..aku cakap tak ada sakit dah..result masa dapat tu macam kurang faham yela ayat doktor kan gigih  aku  google translate kan ke dalam bahasa melayu..apa yang aku faham la aku punya batu masih ada tapi kecil dan normal..tiada masalah lain pada hati,perut dan buah pinggang.itu semua normal dan tiada luka pun..alhamdullilah rasanya..tapi Doktor tu pun ada cakap kalau tak sakit tak payah nak operate la just jaga makan jer..

aku tengok macam tak ada apa pun..
Jumpa doktor kat Tapah pulak dia tengok dia pun kata dekat saluran hempedu tak bengkak kembali normal..alhamdullilah..tapi lagi 2 bulan datang cek darah..nie yang tak syok dengar..tapi keseluruhannya macam dah ok jer kan..

muka confius
Aku pun dah tak tahu yang mana satu berkesan ubatnya..lantakla janji apa yang aku cuba ikhtiar dapat mengurangkan dan harap dapat kembali pada normal  balik..

Lepas mie nak pantau makan la nak kena kurangkan makanan yang berminyak dan seafood tapi aku rasa kejap jer kut aku boleh ikut lepas tu lupa dunia...dah makan dah sedap lupa kejap karang sakit sendiri tanggungkan..Tapi Insyaallah aku akan try my best..hahaha..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates