Friday 18 July 2014

Shoping Raya & Iftar Bersama Family

assalammualaikum..

Mood raya dah nak sampai maka agenda shoping baju raya akan dilaksanakan dengan gembira....
misi raya tahun banyak tumpu pada budak 3 orang nie..seronok tengok keterujaan budak-budak nie..
tapi perasan tahun nie tak sesak sangat kat tempat shoping maybe orang ramai shoping sebelum puasa kut..ke aku yang terlewat shoping..tapi apa pun enjoy la macam nie..

Plan abah dengan adik ipar aku nak ikut aku ok jer ada la orang nak tengok budak-budak nie time kitaorang memilih..last abah kata dia tak larat nak jalan si adik boleh tidur mati kejut tak nak bangun..kitaorang terus jer pergila..kat sana aku tukang jaga anak En Hubby pergi memilih baju budak-budak..dekat rumah cakap beli sorang dua pasang baju jer budak-budak nie last-last dia yang over beli.nampak tu murah beli nampak brand nie murah beli..aku geleng kepala jer tengok tapi sebenarnya aku suka jer baju budak-budak nie banyak..

tengah shoping adik ipar call kata nak datang suruh kitaorang amik kat bus stop..padan muka tula kat dah kena naik bas datang..hahaha..lega sikit dah dapat baju budak-budak dah settel semuanya..yang tak settel baju melayu dan kurung jer lagi..

tu cerita semalam besoknya datang lagi Ipoh kebetulan En Hubby ada kerja so mengekor la kami pergi Ipoh lagi..shoping sikit lagi..sikit jer tu pun barang mama tak dapat lagi..Sebab semalam tak dapat makan kat Restoran Simpang Tiga hari nie booking awal-awal..masakan ala-ala minang..boleh tahan la makanan dia..

Nuqman yang tengah menahan nafsu

Kakak yang sibuk dengan handphone
sementara nak tunggu buka si kakak nie sibuk main game..kitaorang saje masuk awal taknak nanti kelam kabut dengan orang ramai kan..

Amsyar yang tak sabor nak makan
nasib time buka Amsyar very good duduk dalam tu diam jer sambil makan..ada sorang budak tu kesian aku tengok mak bapak dia nak makan pun tak tenteram anak buat hal..nagislah  jerit la..nasib aku tak tercekik..hahaha

makanan kitaorang

En Hubby pun sibuk jugak
kitaorang amik lauk mengikut tekak masing-masing..ada sotong sambal kegemaran Nuqman..ayam bakor lauk kakak..lauk lakibini siakap bakor dengan pecal..air satu jug total semua RM 71.00 ..murah ke mahal ke janji sedap and puas hati makan.sambal hijau dia memang sedap..taip balik macam lapor jer rasa..Nuqman siap pesan lain kali kita pergi Ipoh sini jerla kita makan..maknaya kena dengan tekak dia la tu..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates