Friday 24 October 2014

Renovate Rumah Part ii

Assalammualaikum..

dah dekat sebulan renovate rumah tak siap-siap lagi..rimas aku..padahal bukan besar pun nak renovate pun..

balik kerja tengok rumah bersepah spoil mood jer..penat tengok sana sini bersepah dan berabuk tapi nak camnekan..sabar jer la..



aku sambung tepi nie jer besarkan dalam 11 kaki..kat tingakap tu nanti nak kena pecah



Simen tu pun pecah buat balik..yang lama dah retak dan pecah..gambar pun amik dari dalam rumah.


my bunga habis tak jaga

setelah disimen..baru nampak cantik..kerja-kerja diorang buat tiga hari lagi nak raya haji hari tu..

memantau dari anak dan papanya

pintu nie bertentang dengan pintu dapu



nie semua dalam proses ..aku pikir wahhh cepat jer dia buat kerja sekejap jer dah naik kan batu..aku sangka dalam tak sampai sebulan pun siap la rumah aku tapi rupanya tidakkkkkk..slowly sangat pekeja dia buat..pasang syiling pun makan masa 1 hari..plaster makan masa 2 hari ke 3 hari entah la malas nak kira dah..adoiii penat aku tengok..aku cakap macam senang jer nak buatkan macam teror jer..hahaha..tapi diorang kan nie memang bidang diorang kan..walaupun lambat tapi puji la kemas dan cantik dia plaster..hahaha


dah siap plaster dan buat border tingkap nie kerja dua hari yang lepas yer..rumah aku memang habuk giler..kerja aku asyik sapu jer kat depan tu..En Hubby asyik jeling jer..yela habuk simen kan ko sapu habis berdebu je berterbangan..tapi peduli apa janji mata aku tak sakit


ruang bilik depan tu pun pecah tingkap bagi tingkap center dan buat slide..nie hari depavali dia pecahkan korang imagine la sendiri habuk dia camne kan..dalam bilik tu toksah cakap la habuk dan batu penuh ...nasib bilik tu pakai tikar getah nampak gaya tikar tu kena buang la tak boleh guna..duit lagi ..sabar jer la



dekat ruang nie aku susun bunga aku kat sini letak kerusi..sempit kan tempat budak-budak letak basikal..rumah dah macam apa jer..


kesian bunag aku tak terjaga aku..malasa kau nak susun bagi elok..bukan apa nanti aku susn habis depa langgar nak buat kerja payah pulak kan..entahla bila nak siap rimas aku tengok habuk gini.tukang rumah kata dalam seminggu lagi sipala..katanyala..aku tengok banyak lagi tak buat tingkap tak pasang lagi..pintu tak pasang..ruang depan tu pun tak pecah lagi..mozek lagi nak pasang..hurmmm sabar jela..

takpe nanti dah settel semua baru nak kemas sebersih-bersih dan nak susun balik..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates