Thursday 30 October 2014

Terkena Lagi

Assalammualaikum...

kesian dekat En Hubby kali nie terkena lagi..dulu orang lain buat kali nie pun orang lain buat..

geram sungguh aku dengan orang buat rumah aku nie..rumah aku boleh dia tak buat dalam tempoh dua hari tapi rumah orang lain dia buat dah nak siap..angin giler aku dengan En Hubby tengok..menyirap jer darah aku..aku bebel jer kat En Hubby nak marah tukang tak berani..bukan tak berani tapi kesian orang tua kan..tapi kali nie En Hubby dah bengang giler terus jumpa tukang tu suruh dia stop dan kitaorang dah dapat tukang baru yang sanggup buat..terkebil-kebil tukang tutengok En Hubby aku tinggi suara lepas tu pandai  minta maaf..tapi nasib En Hubby tegas..lor kesian pulak tengok tukang tu..tapi jangan salah kan En Hubby yer dia mula-mula dia diam dan dah bagitau minta siapkan cepat tapi nampaknya dia main-main buat pulak..

Tukang baru datang tengok rumah dia kata dia boleh siap dalam masa 1 hari jer..see korang boleh imagine kan berapa % jer nak siapkan..tapi sayang tukang baru nak buatpada hari tu  tengok banyak benda kena tangguh macam pintu tak kena dengan saiz, berdesup En Hubby pergi tempah yang lain ..tingkap tak boleh ngam dengan bingkai..so terpaksa pecah balik bahagian tingakap tu pulak..giler betul tukang lama nie buat kerja..so dia tak boleh nak pecah dinding tamula..nasib ruang bilik tu dah settel tinggal nak kemas jer..tu pun dah cukup lega dah bertutup kalau tak berlopong jer..

hari  nie kata dia nak settelkan semua..takpe kita tengok nanti..En Hubby terpaksa cuti lagi nak pantau kerja diorang..

tapi takpela orang buat kita esok Allah akan balas balik..Allah nak uji kesabaran kami jer..takpe aku redha jer..tak sabar nak balik tengok nanti..duit yang bajet untuk bercuti pun dah lari ke rumah..bengang jer..penat jer aku simpan...sabar la wahai hati..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates