Tuesday 13 January 2015

Hari Pertama Sekolah

Assalammualaikum..

Semalam buka FB..Instagram semua la laman media sosial habis aku tengok semua citer perihal anak sekolah..sikit-sikit updated anak itu ini..aku tak jealous tau sebab aku dah alami dulu..excited anak baru sekolah aku dah alami..hahahah dan nampak sangat aku makin tua sebab anak dah sekolah..hahaha..kawan-kawan baru anak nak sekolah..tapiii aku akan excited lagi  3tahun bila Amsyar sekolah tak sabar nak tengok gelagat Amsyar pulak sekolah..

alhamdullilah hari pertama sekolah anak-anak di hantar oleh papa menaiki motorsikal skuter yang binggit tu..Nuqman je demand sikit suruh hantar naik keta katanya habis rambut dia rosak kena angin..tapi sorry papa tak layan yer malas nak sesak kat sekolah tahu jela kan 1st day semua mak bapak nak hantar anak sekolah yang darjah satu...

Tahun nie Nuqman dengan kakak dah tak rehat sama waktu balik pun tak sama..so papa bertabahlah mengambil dua kali trip anak balik sekolah yer..

Semalam 1st day kakak tak sekolah agama dah..balik kelas pagi sampai rumah nak dekat 3:00ptg..kelas agama masuk 3 petang..aku pun musykil 1st day dah belajar maybe sebab dah lewat seminggu tak sekolah kut so cikgu-cikgu nak kejar silibus kan..kesian dia letih takpala nak pandaikan..so Nuqman je sekolah agama tu pun dia jeles sebab kakak tak sekolah..so dengan muka pasrah Nuqman pergi jugak sekolah agama..

Beza anak perempuan dengan anak lelaki sekolah..kakak aku tanya baru dia cerita pasal kat sekolah so aku malas nak tanya kakak buat sakit hati aku jer aku yang excited nak tahu kat sekolah dia macam biasa jer..tapi Nuqman jangan cakap la aku baru jer buka pintu dah macam peluru tabur jer dia cerita dari A-Z..aku tukar baju pun dia slumber masuk bilik cerita padahal di tak buka baju sekolah lagi..excited giler cerita..hahaha..tapi yang best dia marah aku sebab cikgu marah dia  tak bawak buku teks..hahaha..memang aku tak kasi bawak buku teks aku suruh bawak buku tulis yela 1st day mana tahu jadual lagikan yang cikgu pun tak boleh marah jugakkan sebab 1st daykan lain la dah minggu-minggu sekolah..tapi lepas tu aku tanya Nuqman je ke kena marah tapi dia buat muka kerang busuk..cehh ingat dia sorang tak bawak rupanya ramai..cara dia cakap macam dia sorang je kena marah..hampehh tul Nuqman nie..

apa-apa pun semoga bertabah dan terus bersemangat ke sekolah yer anak-anak mama..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates