Wednesday 7 January 2015

Jom Ke Dapur

Assalammualaikum...

Hari tu pergi beli barang dapur bagi penuh peti ais dan barang dapur..bila dah semua barang ada mula la rajin sangat nak masak kan..

Hari tu teringin nak makan nasi impit bersama kuah kacang..gigih buat kuah kacang malam-malam buta sebab fikir pagi esok bangun lambat pun takpa sarapan dah siap..tapi mana boleh bangun lewat pun si kecik nie dah bangun habis semua dia kejut bangun..selagi kita tak bangun habis semua dia korek mata..korek hidung yang part paling best dia mesti korek pusat aku..adoii suka betul dia..

Ingat dah masak tu tak ada lah nak buat sarapan lagi sekali Nuqman kata dia tak suka nak makan nasi impit..sabor jela aku..so tengok ada nasi lebih buat la nasi planta kosong..kesian pulak takan aku sanggup nak makan sedap sedangkan anak aku breakfast biskut..tak sanggup aku dah dia tu kurus karang bertambah kurus pulak..hahaha gigih jugakla masak..


nasi goreng planta + nasi impit vs kuah kacang
Aku kalau rajin dan ada mood nak masak mula la nak masak macam-macam tapi simple jela..janji perut En Hubby dan anak kenyang..


Hari tu Nuqman suruh masak tomyam katanya teringin tomyam mama masak..nampak tak berapa lama aku tak masak tomyam kan..hahaha..tapi sayang dia makan sikit jer sebab pedas katanya padahal bibir dia pecah tu yang dia kata pedas....cendawan black paper nie adik ipar nak makan gigih aku masak tau..hahaha..ikan bakar tu En Hubby nak makan dan tauhu tu aku sorang jer makan diorang tak suka tauhu..semua makan ada tuan dia..

tauhu sumbat my fav
Tauhu sumbat sebab aku punya so sayur memang sampai termuntah keluar aku isikan..konon-konon vegetarian sangatla kan..

aku macam biasa akan tanya sedap ke tidak ok ke tidak aku masak..selalu jawapan sangat jujur aku terima adalah En Hubby..dia selamber je cakap sedap ke tidak..sabor je la tapi tula membakar semangat nak masak..tapi selalu sedapla kalau tak sedap mesti lauk aku masak tak habis kan..hahahaha..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates