Wednesday 28 January 2015

Kerja Giler??

Assalammualaikum..

kerja giler kami sekeluarga buat hari tu tapi aku tak giler la..dari Tapah jam 2 pagi gerak ke Thailand sampai pukul 6 pagi..En Hubby hebat tak tidur langsung sebab dia drive kan ..aku macam biasa tidur-tidur ayam jer tak selesa tidur dalam kereta lagipun jalan ke Kelantan tak berap elokla..lagipun nak awasi En hubby aku takut terlelap kan..dia bukan kira kalau dia kat nak pejam mata kejap pun dia pejam sambil drive..aku pergi hari tupun sebab hantar pekerja aku balik cop..

Masa pergi hari tu kereta En Hubby tak lepas kat sempadan pulak sebab oner lama tak pulangkan permit Insuran kereta..so kena bayar denda 4000 baht kalau nak masuk..so tak de la giler aku nak bayarkan semata-mata nak masuk sempadan so tinggal je kereta dan naik kereta orang sana..

sementara tunggu kereta datang so layan gambar bendera Thai jer.

ontheway nak masuk Thai
Amsyar paling teruja dapat naik hilux nie..siap minta nak duuk belakang..aku yang risau takutla apa-apa kan..dahlah masuk negara orang kan..

sebab tak boleh bawak kereta masuk habis plan kami nak pergi sana sini nak tengok tempat menarik nak minta diorang tolong bawak takut menyusahkan kan dorang penyudahnya lepak kat rumah diaorang jer..nasib family dia ok..tapi yang tak best kedai runcit memang sebelah rumah..seronok anak-anak aku menghabiskan duit aku..Budak-budak dalam kereta memang tidur jadi diorang samapi sana main.

kat rumah nie air dia macam air batu walaupun cuaca panas tapi sejuk jer berangin jer..best duduk camnie..

lepak kejap baraing-baraing bagi rehatkan badan kitaorang gerak dalam pukul 2 lebih pergi pekan Golok pulak beli barang sikit..tu pun tak banyak singgah tempat sebab tumpang orangkan..takpala lain kali pergi sendiri bawak kereta sendiri baru puas jalan..


kitaorang gerak dalam pukul 6 lebih macamtu sampai tapah balik pula jam 12 lebih..lepak kat kedai makan sebelum balik rumah..samapi rumah terus tidur..tapi kesian Amsyar dah puas tidur pagi-pagi dah kejut mama bangun..

memang kerja giler pergi balik hari jer macam ko pergi k.l jer..badan tak berapa letih tapi aku saje jer buat-buat letih sebab Isnin tu dah Apply cuti..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates