Tuesday 17 February 2015

Bila Sudah Bergelar Ibu

Assalammualaikum..

Tajuk bukan main kan..tapi bagi semua yang bergelar wanita tak kira tua ke muda pasti akan setuju...celik mata jer dalam kepala nie macam macam fikir nak buat itu ini..

macam aku kadang-kadang tu  tengah makan malam nie dah tanya esok nak sarapan apa..nak makan apa kat diorang..lepastu bila jawab ikut suka mama la nak masak apa..oohhh sakit hati aku dengar..penat tau otak nak fikir  menu..hahaha

maggie telor..buat break fast time weekend
macam aku pagi-pagi kalau waktu kerja bangun awal masak lauk untuk budak balik sekolah..kalau awal lagi takpun time rajin macam-macam la ku masak siap breakfast aku buat..budak-budak nie tak suka makan pagi sangat so tak kisah ada break fast ke tak..kalau ada pun diorang jamah sesudu je..letih mama ko masak..

karang petang tukar uniform aku top up sikit lauk sambil tu basuh baju kemas rumah..En Hubby macam biasa port dia jaga si kenit tu..kadang -kadang tak jaga pun si kakak yang jaga..senang jadi laki nie kan..

contoh lauk aku masak hari berkerja.

breakfast bawak pergi kerja
tu hari berkerja time weekend ada rehat sikit la boleh bangun lambat sikit la..tapi macam biasa aku bangun subuh lepas tu aku bukak tingkap konon tak nampak la ko bangun lewat kan..hahaha..Hari Ahad hari yang paling aku busy..macam busy bebenor la kan..hari Ahad petang  tu la time nak gosok baju..hurm time tu basah ketiak ko berdiri mengosok baju anak jer dan berbaris belum baju mamapapa dia..semua ada uniform kan..so memang kena gosokla..

baju anak
karang dah malam sibuk prepare lauk untuk esok pulak..bawang dengan cili memang aku blend awal-awal simpan stok untuk seminggu..sayur tu malam aku potong-potong siap ..pagi tinggal tumis je..




No comments:

Post a Comment


Blogger Templates