Friday 6 July 2012

Trimister 2

Assalamualaikum..

Alhamdullilah dah masuk 15 minggu usia kandungan aku..semua dah berjalan lancar cuma ada sikit-sikit sifat malas lagi yer  tapi boleh atasi lagi la..

Kali nie mengandung aku cuma rasa penat sikit..maybe faktor usia kot..

Kali nie checkup nurse suruh minum air glugus satu cawan end then lepas dua jam cek semula..air dah manis giler..aku cakap orang takda kencing manis pun boleh dapat nie..manis teramat..sapa yang pernah minum tahu la rasanya..lepas 10minit habis aku dah rasa macam nak pitam pun ada... mual pun ada tapi aku bertahan jugak sebab kalau aku muntah ke sure kena minum balik..uitttss tak larat aku minum..tahan jer la..yang tak syok tu bila dapat keputusan boleh pulak tinggi bacaan gula dalam darah aku..nurse suspek aku diabetis masa pregnant..aku cakap balik nie sebab aku minum air tu..dia tak caya..tak pela la.dia suruh datang esok buat BSP..amik darah 4 kali..lunyai jari aku kena cucuk..hasilnya normal jer tak de pun tinggi tak sampai pun sampai 6..geram jer aku..lega aku ingat dah terlepas azab nie tapi tak jugak..nurse kata setiap 2minggu datang buat BSP sampai bersalin...giler apa... keputusan aku ok jer nape mesti nak buat BSP sampai bersalin..nurse nie explain la sebabnya..hurmmm tension lak aku rasa..bukan tension mengandung tapi tension nak kena buat BSP nie..

Aku kata tak pe nie semua kebaikan baby aku jugak..sajer nak sedapkan hati..aku harap sangat-sangat aku takda la diabetis masa pregnant nie..keturunan memang ada tapi aku rasa mustahilla..insyaallah semoga berjalan macam biasa dan aku happy mengandung kali nie..tak sabar rasanya..

To alls yang sudi terjah blog aku nie doakan kesihatan aku dan semoga selamat semuanya sehingg Disember 2012 nie yer..Hanya allah saja dapat membalasnya..

Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates